søndag 26. april 2020

Nr. 490: Som jeg sa, så blir Levi Fragell forsvart allerede og ikke sammenlignet med min sak da jeg ble utsatt for et regelrett justismord, men det ble også Jesus!


Nr. 490:
Som jeg sa, så blir Levi Fragell forsvart allerede og ikke sammenlignet med min sak da jeg ble utsatt for et regelrett justismord, men det ble også Jesus!

Jesus – vår frelser og Herre – ble utsatt for et justismord som ble avgjort mellom ham og Barabbas. Barabbas var en røver, oppvigler og drapsmann.
Jan Aage Torp er en manipulator, narresist og hatefull mann på alle områder.
Jeg er stikk motsatt, hard arbeide, bibeltro og trofast imot min ektefelle.
Det er klart at en person som ligner på Jesus, må regne med å bli hatet i denne verden, slik er det bare.
Slik kommer det til å være inntil Jesu 1000 årige fredsrike kommer, intet nytt under solen.

Matt. 27. 15 Men på høitiden pleide landshøvdingen å gi folket en fange fri, hvem de vilde. 16 Nu hadde de dengang en vel kjent fange, som hette Barabbas. 17 Da de nu var samlet, sa Pilatus til dem: Hvem vil I jeg skal gi eder fri, Barabbas eller Jesus, som de kaller Messias? 18 For han visste at det var av avind de hadde overgitt ham til ham.
Folket fikk velge, og de valgte så feil de kunne gjøre det.
Selv såkalte kristne velger heller ateisten og gudsfornekteren Levi Fragell foran en Jesus og bibeltroene som meg som hevder at gjengifte er imot Guds ord.
Politiet og domstolene valgte selvfølgelig å «stole» på horkarlen og narren Jan Aage Torp som kalte meg for Anders Behring Breivik sympatisør, etterfølger og mye annet.
Ja, verden vil bedras om igjen og om igjen!


Det som nå er i ferd med å skje, må en kalle en form for folkedomstol.

Her er noen uttalelser:
David Åleskjær, sønn til Åge Åleskjær:

Å sammenligne Levi Fragell med Jan Kåre Christensen er så utenfor alle vidder at det blir helt absurd.
Jeg er vel ofte omtrent like uenig med både Levi og Jan Kåre, men førstnevnte er tross alt en oppegående og seriøs samfunnsdebattant, som i det store og hele skiller sak og person. Og som mange av oss troende respekterer og dessuten hører på.
I motsetning til vår aggressive "broder" Jan Kåre, som tilsynelatende hater alt og alle utenfor sin egen bittelille sekt, og som derfor heller ikke har særlig cred blant troende flest.

Roger Gulle Gullesen

Dette blir interessant å se utfallet av. Forskjellen, som jeg mener Torp overser totalt, er at i Jan Kåre Christensen saken var det jo Christensen selv som kom med såkalte hatfulle ytringer. I denne saken er det derimot enkeltpersoner som kommer med usakelige kommentarer. Og dette på en side der alle blir oppfodret på forhånd til å holde et saklig høflig språk. En trådstarter kan jo ikke til enhver tid holde millimeter oversikt over alle kommentarer, og alltid være i stand til å slette disse før de får gjort skade. Det at Torp vant saken mot Jan Kåre Christensen det tror jeg de fleste er enig var riktig. Men derfra til å sammenligne dette med tilfeldige uønskede kommentarer på en saklig Fragell-tråd, blir sannsynligvis helt mislykket strategi fra Torps side. Uansett, dette blir spennende. Og 100 % støtte til Fragell.

Som jeg sa, så sa Jesus dette angående å følge ham.

Joh. e. 15. 18 Når verden hater eder, da skal I vite at den har hatet mig før eder. 19 Var I av verden, da vilde verden elske sitt eget; men fordi I ikke er av verden, men jeg har utvalgt eder av verden, derfor hater verden eder.

Akkurat som Jesus så er jeg 120 % uskyldig. Selvfølgelig er jeg ikke fullkommen som Jesus, men på samme måten som Jesus ble uskyldig dømt. Samtidig hatet, så er det akkurat det samme vi må gå igjennom.

Sluttkommentar:

Dette har jeg sagt fra om fra dag 1. Saken mellom meg og Jan Aage Torp, vis a vis andre saker.
Verden vil bedras, slik er det bare. Så lenge vi er i denne verden, vil vi som troende bli behandlet ikke rettferdig.

Apostelen Paulus skriver.


Historien gjentar seg, ikke noe nytt under solen står det i Forkynneren, skrevet av Kong Salomo.
Dette som nå er i ferd med å skje, er det samme som vi finner omtalt i Guds ord.
En standard for verdens mennesker – det det meste er tillat.
En standard for oss troende – der vi blir anklaget for alt mellom himmel og jord.

Apostelen Paulus sier

«For mig tykkes at Gud har vist oss apostler frem som de ringeste, som dødsdømte; for et skuespill er vi blitt for verden, både for engler og for mennesker. Vi er dårer for Kristi skyld, vi er skrøpelige, vi er æreløse. Like til denne stund er vi både hungrige og tørste og nakne og mishandlet og hjemløse og mødige, idet vi arbeider med våre egne hender; vi blir utskjelt, vi blir forfulgt. Vi blir spottet, vi er blitt som utskudd i verden, en vemmelse for alle!»

Når Jesus, Paulus, Jeremia, Kong David, Moses og alle Guds menn og kvinner gjennom historien fikk til tider en meget dårlig behandling i denne verden.

Kan vi andre Jesustroende og bibeltroene forvente noe annet?
Nei, derfor er vi også ved godt mot og velsigner og gjør alle andre glade.
Arbeider hard både med våre liv, og ellers i livet!

Se for mer her:

3 kommentarer:

  1. Hei. Jeg ser at du fortsatt ikke har fjernet et bilde som du har "tyvlånt" fra min private facebookside. Jeg har ungenting med deg eller din geskjeft å gjøre, og ber deg nok engang om å fjerne det. Dette er siste advarsel, før jeg må ta nødvendige grep for å få det fjernet. Men, det beste for din del, er om du ordner det selv. På forhånd takk. http://justismord.janchristensen.net/2019/07/nr-419-mitt-svar-pa-anmeldelsen-som.html?m=1

    SvarSlett
  2. Fjerne det? Ikke noe bedre at du vil stå frem! Dette er det jeg har ventet på, he-he!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har intet med dette å gjøre. Du har stjålet et bilde! Fjern det, eller jeg må ta rettslige skritt. Jeg kommer ikke med flere advarsler, og kommer ikke til å gå inn her og lese mer heller. Dersom bildet ikke er fjernet i morgen, må du selv ta konsekvensene.

      Slett

Nr. 501: Pastor og narreapostel Jan Aage Torp som evnet å forlede politiet, påtalemakten, domstolene og mange andre med sine utspekulerte løgner og fordreininger!

Nr. 501: Pastor og narreapostel Jan Aage Torp som evnet å forlede politiet, påtalemakten, domstolene og mange andre med sine utspekulerte ...