lørdag 3. februar 2018

Nr. 227: Torp bryr seg ikke lengre om sin første kone da hun forlot ham og ga ham blanko fullmakt til et nytt "ekteskap"!

Nr. 227:
Torp bryr seg ikke lengre om sin første kone da hun forlot ham og ga ham blanko fullmakt til et nytt "ekteskap"!

Jeg er sjokkert, virkelig sjokkert over Jan Aage Torps utleggelser av Guds ord der han hevder at han som den forsmådde kan gifte seg igjen da han ikke lengre er bundet til sin hustru. Da kan en bare fjerne store deler, om ikke hele bibelen hvis Torps utleggelse er riktig og han har rett til å inngå et nytt ekteskap ut i fra Guds ord. Hva da med at mannen skal elske menigheten som Kristus elsket menigheten, og gav seg for den. Selv når vi svikter, elsker Herren oss. Mens Torps betingelse for kjærlighet er motsatt en hva Guds ord lærer og sier!
Han er med andre ord Antikristelig, en Antikrist!       
Bilde av det lille hornet i Dan 7,8 representerer antikrist. Torp er åpenbart ikke Antikrist, men allikevel en antikrist som har hans Ånd.

Bilde av Kjell Andersen som har på sin side link til narreapostel Jan Aage Torp sin bedervede og forføriske blogg, det forteller mer en tusen ord.




Skriften sier:
Efes. 5. 25 I menn! elsk eders hustruer, likesom Kristus elsket menigheten og gav sig selv for den,

Torp sier, hun forlot meg, jeg finner ei nye, yngre og sprekere! Akkurat som verdens mennesker lever i dag! Er ikke dette akkurat motsatt en hva Guds ord sier, og hvordan en forsmådd ektemann skal opptre og være? Torp gjør seg selv til en antikrist.

Skriften sier:
1 Joh. b. 4. 3b. dette er Antikristens ånd, som I har hørt kommer, og den er allerede nu i verden.

Dette er ille!

Torp kjører frem et syn som er ubibelsk. Men selv dette synet går ikke opp i Torps «verden» der både han og hans tidligere kone er nå begge gjengiftet som kristne. Hvem er da den «uskyldige»? Her er det første mann til mølla og legg skylden på den andre. Guds ord sier at mannen er ansvarlig her uansett hvem som gjør hva. Han skal være som Kristus overfor menigheten, og hustruen er et bilde på menigheten. Den siste til å bryte ekteskapsløfte skal og er mannen, her har Torp sviktet så sterkt som det er mulig og fremstår med ingen troverdighet!

Jan Aage Torp redegjør på Søkelys hvorfor han kan gifte seg på nytt:
Selv ble jeg forlatt og hadde det veldig vondt. Etter 9 måneder skjønte jeg at jeg ikke ville få henne igjen….

Guds ord sier:
1 Kor. 7. 10 De gifte byder jeg, dog ikke jeg, men Herren, at en hustru ikke skal skille sig fra sin mann; 11 men er hun skilt fra ham, da vedbli hun å være ugift eller forlike sig med sin mann - og at en mann ikke skal skille seg fra sin hustru.

Hvorfor kan den «store» Apostel være høyt hevet over Guds ord? Jeg skjønner det ikke!

Sluttkommentar:
Pastor Torp har politi anmeldt meg, for hva? Det skjønner jeg ikke så mye ut av. Men det livet som Torp fører ut i fra Guds ord. Det gjør ham til alt det som en kristen – en troende – ikke skal være.

Hvor mye kan vi da stole på at han ellers gjør det rette og at det er hold i denne politi anmeldelsen som han legger slik vekt på? Null, komma null prosent!

Jan Aage Torp fremstår som direkte ondskapsfull som prøver å presse ekteparet Ingwersen inn i et samrøre som kun foregår i Torps eget bedervede og syke hode!

Jan Åge Torp fremstår mer og mer både desperat, ond og med en fremgangsmåte som syke mennesker har. Jeg må stille det spørsmålet, er Torp frisk? Her går han god for noe som er så hinsides alt hva jeg står for i absolutt alt. Så er vi plutselig de som vil felle ham da han er skilt og gjengiftet.
Når man plutselig får symptomer man ikke kjenner til, så blir man litt engstelig, men måte på!
Rart hvordan man klarer å male fanden på veggen og ser skilsmisse og gjengifte mot seg selv i alle fasonger, partier, mennesker så en skulle trodd det var et delirium til en narkoman som mannen var kommet inn i!
Bilde av den Jan Aage Torp som vi alle trenger å be for, og egentlig overse ham så godt det lar seg gjøre



Har fått noen mail av Randi Ingwersen som Torp mener er et bindeledd mellom meg og et kristent parti jeg har null kjennskap til.

Dette skriver Torp på sin egen blogg i dag mandag 29. september 2014:

Grumsete “kristenparti” som vil kriminalisere skilsmisse og selvmord!

For øvrig blir “kriminalisering av skilsmisse” nesten vittig ettersom flertallet av stifterne av “Norges Kristne” er skilt og gjengift! Her burde vel ordet “dobbeltmoral” kunne anvendes…. Skal de lede partiet med fotlenker på?

Jeg merker meg at de offentlige medstifterne (2 av 4 stiftere) av partiet i 2013, Randi & Johnny Ingwersen, er sterke forsvarere av bloggeren Jan Kåre Christensen, som jo sjikanerer, ærekrenker, mobber og netthetser alle som er skilt, gjengift, og som han for øvrig misliker (og det er mange). Her er det en grumsete samhørighet mellom “Norges Kristne”/Magnar Tanem på den ene side, og Jan Kåre Christensens u-himmelske blogg på den andre siden, sammenbundet ved Randi & Johnny Ingwersen.

Kanskje det er enda flere som er med i dette samrøret?
(sitat slutt).

Her er mail fra Ingwersen i dag som er temmelig oppgitt overfor den onde Torp:
Hadde du sjekket dette med Tanum, Torp, så hadde du funnet ut at verken meg eller min mann er medlem der eller har vært det. Aldri...så å skriv noe uten å sjekk er frykte dumt av deg som burde vite bedre enn som så. Fordi om alt står på internett behøver det ikke vært sant. Du burde vite dette. Sjekke med kilden kan jo vær et nøkkelord?
Forøvrig aner du ikke engang hvem jeg er eller min mann. Går du ikke litt forlang nå? her er det virkelig mer mørke enn lys.....Dette burde du beklage !!

Du får holde deg til den diskusjonen du har med Christensen og ikke blande andre inn som du IKKE kjenner noen ting til. Ser på dette som svært ondskapsfullt og det burde du særlig ta avsted fra.

Mvh Randi og Johnny Ingwersen

Du har helt rett. Torp er helt ustabil og jeg har fått flere eposter fra han idag! jeg har svart han tilbake og han skjønner ikke poenget.

Du skal gjerne få se de ;)
(sitat slutt).
Siden Søkelys har skrevet om dette veldig inngående så er dette noe av den mailen med Kjell Andersen i dag:

From: Jan Kåre
Sent: Friday, September 26, 2014 10:20 PM
To: 'Søkelys'
Subject: SV: siste

Greit, du får følge med på bloggen, slutter å sende mail.

Tror at alt vil koke bort i kålen og det eneste vi står igjen med er at Torp er enda mer avslørt!

Jan K

Fra: Søkelys [mailto:sokelys@googlemail.com]
Sendt: 27. september 2014 15:11
Til: Jan Kåre
Emne: Re: siste

Min kone Aina & jeg måtte koste på oss en lørdags-latter nå.
Angjeldende blogger skriver nemlig: “Jan Åge Torp og hans nye «elskerinne», har glemt ut navnet, men var det Dalila?”
Nå hører det nemlig til våre ukentlige rutiner at Aina klipper håret mitt hver lørdag – fin og kortklipt før søndagen…
Var det dette Dalila gjorde med Samson? Han fortalte henne sannheten at styrken kom fra håret som han ikke kunne klippe på grunn av sitt løfte til Gud. Mens han sov med hodet i hennes fang fikk hun en tjener til å klippe håret og rake ham, og deretter forrådte hun ham til hans fiender. «Filisterne grep Samson og stakk ut øynene på ham. De førte ham ned til Gasa og bandt ham».
Forskjellen mellom Dalila og Aina er at Aina er gudfryktig og hater den urett og dobbeltmoral som florerer på en del blogger….

Kommentar?

From: Jan Kåre
Sent: Sunday, September 28, 2014 8:24 PM
To: 'Søkelys'
Subject: SV: siste

Har bestemt meg for å ikke ha noe med Torp mer å gjøre. Stiller selvfølgelig ikke opp i Konfliktrådet.

Leste i gamle artikler, jeg har advart ham mer enn nok, se her f.eks.: http://blog.janchristensen.net/2012/03/nr-371-det-er-kun-i-jan-age-torps-liv.html

Jan K

From: Jan Kåre
Sent: Monday, September 29, 2014 10:16 AM
To: 'Søkelys'
Subject: SV: siste

Kjell!

Det er også klart at Torp må være noe syk blitt ikke bare i legemet men i sinnet? Han ser nå styggen over alt, jeg har null kjennskap til dette, bortsett fra at jeg vet hvem Randi og Johnny Ingwersen er og vi har aldri diskutert dette med politikk. Men Torp ser nå store konspirasjoner mellom oss, må le mitt oppe i denne galskapen hans. Stakkars mann sier nå jeg, problemet er nå bare ham selv som ikke lever som en kristen Pastor og Hyrde skal gjøre: http://pastortorp.org/2014/09/29/grumsete-kristenparti-som-vil-kriminalisere-skilsmisse-og-selvmord/

Kommer ikke til å skrive om dette, men du kan hvis du finner det interessant? Kan ikke skrive om alt som Torp nå finner på!

Jan K


Fra: Søkelys [mailto:sokelys@googlemail.com]
Sendt: 29. september 2014 11:20
Til: Jan Kåre
Emne: Re: siste

Er det et samrøre mellom deg og Tanem?

Det er to grunner for jeg ikke vil møte Torp i konfliktrådet. Den ene, og viktigste, jeg angriper Torp ut i fra hans livstil som en troende forkynner som ikke stemme med Guds ord. Og skulle jeg skrevet under på noe, så blir jeg bundet på hender og føtter, ufrivillig.


Hvorfor jeg ønsker at Torp skal trekke politi anmeldelsen?

Det er ikke fordi jeg ikke ønsker å møte ham, jeg blir aldri trigget av slike dåsemikler som Torp. Og vil mer enn gjerne gjøre både det ene og det andre.

Men etter bibelgruppa her på lørdag snakket med personer på fredag av kyndige mennesker og samtale og bønn med min familie. Er alle samstemte på å søke inntil verdslige mennesker for å løse en åndelig konflikt er feil og en ubibelsk vei å gå!

Men for all del, jeg født og oppvokst i Vestlandsvinden, så storm og kamp det trigger og liker jeg. Bl.a. når jeg vokste opp elsket jeg å være ute både å trene og alt annet i de verste været.

I 1981 på høsten var den sikker den verste stormen som omtrent har vært og all trening ble avlyst, vet du hva jeg gjorde? Hadde egentrening på Stavanger stadion for da bodde jeg i Stavanger.


Mvh
Jan K

Sluttkommentar:

Skal jeg være helt ærlig. Enten vil Torp gå igjennom livet som han lever i dag med synd, krangling og alt som er ond og elendig. Skulle han eventuelt våken opp, vil han nok bare fortsette å gå tilbake til sitt nåværende liv da det han eventuelt våkner opp til vil være et så miserabelt og sykt liv at selv Torp hadde blitt skremt og forfælet!

Tilsvar på Jan Aage Torp beskyldninger imot meg og politianmeldelse gjengitt i Vårt Land onsdag 1. oktober 2014!

For å gå til sakens kjerne, hva handler dette om? En såkalt kristen Pastor som var «godt» gift før med fem barn og kone blir skilt. Så gifter han seg på nytt igjen etter kort tid med sin tidligere barnepike som bl.a. Todd Bentley gjorde. Og som han ble sterkt kritisert for.
Det ser ut som Todd Bentley er normen for Jan Aage Torp og Oslo kirken? Bilde av Torps etterfølger da de begge lever ganske så likt med å skille seg og gifte seg med en tidligere barnepike etter hva Oslo Kirkens tidligere sektmedlemmer hevder overfor meg.



Torps forhold er todelt her.

1.)  Guds ord lærer at etter skilsmisse skal en enten forlike seg eller leve alene. Her er både Jesus og Paulus meget klare.

1 Kor. 7. 10 De gifte byder jeg, dog ikke jeg, men Herren, at en hustru ikke skal skille sig fra sin mann; 11 men er hun skilt fra ham, da vedbli hun å være ugift eller forlike sig med sin mann - og at en mann ikke skal skille sig fra sin hustru.

Gjengifte er å anse som ekteskapsbrudd, synd eller hor etter skriftens lære i NT. Med andre ord, blir da de som gifter seg på nytt eller gifter seg med en fraskilt, «horebukker» eller «skjøger» å regne som da det eventuelt «nye» ekteskapet er imot Guds ord og Jesu lære.

Lukas 16. 18 Hver den som skiller seg fra sin hustru og gifter seg med en annen kvinne, han driver hor, og hver den som gifter seg med en kvinne som er skilt fra sin mann, han driver hor.

1 Kor. 6. 16 Eller vet I ikke at den som holder seg til skjøgen, er ett legeme med henne? For det er sagt: De to skal være ett kjød.

Rom 7. 2 Den gifte kvinne er jo ved loven bundet til sin mann så lenge han lever; men dersom mannen dør, er hun løst fra loven som bandt henne til mannen.  3 Derfor skal hun kalles en horkvinne om hun, mens mannen lever, ekter en annen mann; men dersom mannen dør, er hun fri fra loven, så hun ikke blir en horkvinne om hun ekter en annen mann.

Legg merke til skriftens kraftuttrykk: «horkvinne», og da bruke ordet «horebukk» på en mann er bare et folkelig utrykk på godt Norsk for det samme, om utrykket er veldig kraftfullt?

2.)  Torp gifter seg igjen også på en måte som setter dette i et mye dårligere lys, og rent alvorligere allment enn det hadde vært med bare gjengifte. Ikke minst som Pastor og Hyrde der en skal være mønster og forbilde for menigheten/kirken.

1 Pet. 5. 2 Vokt den Guds hjord som er hos eder, og ha tilsyn med den, ikke av tvang, men frivillig, ikke for ussel vinnings skyld, men av villig hjerte, 3 heller ikke som de som vil herske over sine menigheter, men således at I blir mønster for hjorden.

Er Torp et mønster og et forbilde for hjorden/menigheten når han etter knappes mulig tid gifter seg på nytt med sin tidligere barnepike som bl.a. Todd Bentley gjorde? Noe som Bentley ble kraftig kritisert for? Og som Torp ikke tåler å bli kritisert for åpenbart da han driver med splitt og hersk overfor meg og andre!

Jeg spurte Jan Aage Torp på bloggen Søkelys.com følgende:

«Torp så dine tidligere støttespillere lyver til meg da at ikke din nåværende kone var barnepike for dine barn en eller flere ganger. De er omtrent på samme alder, skitten er det å gjøre slikt!».

Fikk ikke noe svar av Torp, så jeg ringte et tidligere medlem i går.

Det var familien Lanton der foreldrene og barna var med i Seierskirken/Oslokirken. Og Aina som var deres datter, så barna til Torp opp til da hun var par år eldre (Torp er 24 år eldre enn henne og hans tidligere kone er på alder med Torp). Etter skilsmissen, så ble Torp behandlet som en Indisk Guro som var attraktiv, hvem skulle få ham?

Etter vanlig Norsk oppførsel og hva Guds ord lærer, og hva som hadde vært naturlig og rett etter hva jeg tror og erfarer. Så går man inn i en sorgprosess?! Men Torp gjør det stikk motsatte! Han beiler etter ungt «kjøtt» som en skjørtejeger og finner seg ei som er 24 år yngre enn seg selv og som er omtrent på alder med hans barn. Hun har vært et forbilde for hans barn i menigheten etter hva deres tidligere medlemmet sier.

Torp fremstår for meg ikke som en sann troende og hyrde, men en krysning mellom den steingale Todd Bentley og en Indisk Guro.

Skal en ikke få reagere på dette og også bruke ord og utrykk som en gammel «gris» og «horebukk» i slike ekstreme tilfeller der en bryter både Guds bud og hva som er allment akseptert og normalt?  Torp er det jeg og mange vil si «steingal», men ser det ikke selv!

Han er ingen kristen etter hva jeg ser ut i fra Guds ord da våre liv skal ligne på Kristus og vi skal være hans etterfølgere i liv og i lære. Hele Torps liv er så ødelagt og nedverdigende sett ut i fra et kristent ståsted, at er han en hyrde, så er han en falsk hyrde. Er han Apostel, så er han en falsk Apostel etc.

Se for deg dette scenariet i menigheten eller kirken.

Du har en Pastor som er i femtiårene. Og du har ei datter som er på alder med hans barn. Pastoren blir skilt og året etter er han gift med, ja, dattera di da han blir sett opp til og holdt i hevd som en «Guro» og en fantastisk Apostel. Er dette fantasi eller virkelighet?

Faktumet er at dette har skjedd i USA med Todd Bentley.

Han var først gift med Shonnah Bentley. Så hadde de en barnepike som han ble forelsket i, skilte og giftet seg da med Jessa Hasbrook. Dette er både uanstendig, imot hva Jesus sa og helt forkastelig når han skal være et mønster og forbilde for andre troende mennesker. Hans kone, Shonnah, ville tilgi og ta ham tilbake, men Todd Bentley stod på sitt og ville skilles.

Jan Aage Torp er inne på det samme. Med andre ord. Han bryter både Guds ord og er en ekteskapsbryter, samtidig så oppfordrer Guds ord til å vise anstendighet og almene kjøreregler. Torp overser alt!

Det siste er at Torp beskylder meg for å stå i ledtog med et ikke eksiterende kristen parti med en vis Magnar Tanem som på stiftelsesmøte hadde ekteparet Ingwersen med seg på stiftelsesmøte for 1 1/1 år siden. Deretter blir Ingwersen offentlig irettesatt på Torps blogg for. Når hun sender mail til ham blir hun overhøvlet og kommer inn i slike sterke lidelser psykisk at hun gråter hele dagen, og er skjelvende langt tid etterpå. Alt fordi Torp hater alle og alt fordi han nå ser ut at alle står i ledtog imot ham for å gå imot at han selv er gjengiftet. Visstnok skulle dette kristne partiet straffe alle som er gjengiftet, men dette står så fjernt i fra meg som det går an å komme. Alt dette kan lese på Pastor Torps blogg hvis han ikke har slettet eller forandret det.

Torp anklager meg for å nevne dette ofte, men hvor ofte er nok?

Gud er så kjærlig og god, at han kommer igjen og igjen, og formaner og taler til oss alle om omvendelse og at vi skal våkne opp!

Salme 50. 1. Gud Herren, taler og kaller på jorden fra solens opgang til dens nedgang.

Torp skriver: «men å skrive slike ting om navngitte personer flere titalls ganger er sjikane».

Her skriver Torp egentlig at han ikke er uenig med meg, men det er at jeg nevner dette så ofte. Dette er sjikane etter Torp mening.

Gud kaller selv på menneskene fra morgen og til kveld, og mange ganger natta igjennom. At jeg nevner ting ofte, ja, da ligner jeg sikkert litt på Gud? Og den attesten er ikke så ille og verst å ta med seg.

Håper at det hele roer seg ned og vi får diskutert om det er bibelsk riktig å gifte seg på nytt eter en skilsmisse. Og hva med de forkynnerne og hyrdene som er forbilder som har gjort og gjør det.

Vi har ytrings og trosfrihet her i Norge, selv om en nevner en ting ofte. Derfor regner jeg med at det hele går over med hensyn til politianmeldelse og jeg ber om tilgivelse om jeg har såret og støtt noen. Men selve spørsmålet og viktigheten av dette, det må vi aldri ta lett på eller overse! Er glad at Vårt Land tar dette opp, der mine ord og utrykk ikke blir vektlagt. Men på hva som er sakens kjerne og anliggende.

Hva lærer skriften angående ekteskapet – skilsmisse og gjengifte?

Dypest sett hadde det vært ønskelig med en vis felles forståelse, for slik det foregår i dag så er det alltid en eller flere menigheter som er åpen for dette. Da igjen får de ikke aksept i en menighet eller kirke, så er det bare å lete seg frem. For en finner de før eller siden, tragisk slik det er blitt!

Seniorrådgiver Hans Marius Tessem i Slettmeg sier dette er langt over streken.

For det første så har jeg aldri fått noen henvendelser fra slettmeg.no. Og for det andre, menigheten er ikke lengre (har sikkert aldri vært det heller) en kardemomme by, men som en slagmark å regne der det pågår en krig mellom det gode og det onde. Mellom Gud og Satan og dessverre også mennesker imellom der meninger og synspunkter står steilt imot hverandre.
Jeg håper inderlig at vi evner og vektlegger på hva skriften sier, og evner å etterleve det. For meg har denne saken med Torp også talt til meg selv Jan Kåre. Ikke bare å gjøre hva som er rett innforbi Gud, men også i andre menneskers øyne, ikke minst de ikke troende som vi omgås med daglig for å være et medmenneske og Jesu Kristi representant overfor dem!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nr. 2251: Det er ikke hets og sjikane å tro på at Gud tillater oppadgiftede forkynnere å være under Guds dom som horkarlene Jan Hanvold, Sten Sørensen, Jan Aage Torp, Jan Eriksen og flere som er oppadgiftede som kristne!

Nr. 2251: Det er ikke hets og sjikane å tro på at Gud tillater oppadgiftede forkynnere å være under Guds dom som horkarlene Jan Hanvol...