lørdag 16. desember 2017

Nr. 69: Netthetsen fortsetter imot meg av Jan Aage Torps «lakeier og pudler», selv om Torp selv prøver å fjerne absolutt alt han har skrevet av netthets imot meg!

Nr. 69:
Netthetsen fortsetter imot meg av Jan Aage Torps «lakeier og pudler», selv om Torp selv prøver å fjerne absolutt alt han har skrevet av netthets imot meg!


Agendaen til Jan Aage Torp er temmelig åpenbar, ikke skriv mer om meg, men mine medhjelpere de får fortsette. Ikke minst mellom de to som driver den falske Smyrna bloggen, Ansgar Braut og Torodd Fuglesteg.  Og til dels gjennom Søkelys og andre steder på nettet. Torp selv fordreier virkelighet og selv de tingene som jeg har forandret på, bruker han imot meg. Snakk om å ha et utilgivelig og ukristelig sinn. Jesus sier: Matt. 18. 21 Da gikk Peter til ham og sa: Herre! hvor ofte skal min bror synde mot mig og jeg tilgi ham det? så meget som syv ganger? 22 Jesus sa til ham: Jeg sier deg: Ikke syv ganger, men sytti ganger syv ganger.
Jeg har f.eks. så langt jeg vet slettet de ordene som stå en eller to ganger på den Himmelske blogg at Torp var en gammel gris som er dårlig Norsk og unødvendig. Dette påstår han at jeg har fremdeles skrevet, men da hadde det vært kristelig og god oppførsel og si hvor. Men Torp gjør alt han kan for å forsterke hva jeg har skrevet for at hans mørke og manipulerende hensikter skal oppnås, snakk om å være en kjeltring som politiet stoler på. Torps hensikt er kun en ting, få meg og den Himmelske blogg fjernet fra nettet, da med hjelp av politiet og påtalemakten.
Her er noen eksempler på netthetsen som ligger ute imot meg og min familie på netter, som overgår alt hva jeg har skrevet hundre ganger, minst.
Her blir min sønn hetset på verst mulig måte, og vi har også fått mailer som er langt verre enn dette med truing fra Ansgar Braut etc.

Den verste er avisen Vårt Land som prøver i beste evne å henge meg ut, det er nettroll avis nr. 1 i Norge.


Jan-Aage Torp anmelder kollega etter «horebukk»-hets

Blogger-pastor Jan Kåre Christensen har i årevis hengt ut norske, kristne profiler som er skilt og gift på nytt.


BILDER

Jan Kåre Christensen lar seg ikke skremme av politianmeldelsen, og omtaler pastor Jan-Aage Torp som «syk» og «ukontrollert».

Samfunn

– Han har formuleringer som er å gå langt ut over det å gi uttrykk for sine meninger og sin overbevisning fra Bibelen. Dette er jeg ikke tvil om at rammes av straffeloven, sier Jan-Aage Torp, pastor i Oslokirken.

– Horebukk

Forrige onsdag leverte Torp inn en politianmeldelse av blogger Jan Kåre Christensen. Det kommer i kjølvannet av hundrevis av innlegg som kritiserer kristne ledere fordi de er skilt og gift på nytt, eller at de har avvikende meninger fra Christensen.
Torp har anmeldt Christensen for det som straffeloven omtaler som «diskriminering eller hets på grunn 
av religion og livssyn», «ærekrenkelse» og «personsjikane».
I bloggen til Christensen blir Torp omtalt blant annet som «gammel gris», korrupt, navlebeskuende, selvsentrert, horebukk og at han og hans kone lever i hor. Det finnes nærmere 900 blogginnlegg på Christensens blogg og flere titalls personer henges ut for å være ekteskapsbrytere, hyklere, horebukker, spiritister, kontrollert av satan og på vei til helvete.







Stygge rykter om Jan Kåre Christensen sin sønn fjernet.


Jan Kåre Christensen har til meg klaget over at det går noen stygge rykter om at hans eldste sønn Fjernet Christensen i Nardus, Evangeliekirken i Arendal, Søkelys og andre steder.

Vi har mottatt to eposter med samme spørsmål. Er Fjernet Christensen “det” ? Det at vår pastor Jan Kåre Christensen har ofte gått veldig hardt ut mot “pastor” Torp fordi “pastor” Torp har et så negativt syn på akkurat dette som det ryktes at Benjamin Christensen er, har også gitt disse ryktene endel mer substans, mener flere.

Jeg har selv observert Fjernet over flere uker og kan berolige alle om at han er helt fin og normal. Ryktene er derfor bare oppspinn og løgn.

Fjernet Christensen er en frisk, ung mann med en stor fremtid foran seg.

Stå på Fjernet og glem alle disse ryktene om deg ! De er bare fantasier fra misunnelige folk.

Arne Breen for Smyrna Menighet

https://smyrnamenighet.wordpress.com/2015/06/11/stygge-rykter-om-jan-kare-christensen-sin-sonn-benjamin/

Her blir jeg og kona hettset på verst tenkelig måte, og poltiet dritter i det hele, jeg skal tas uansett.







Brev fra Astrid fra Moss: Sannheten om meg og Jan Kåre


Hei forstander Arne,

Det har blitt skrevet så mye rart om meg, og vært så mye spekulasjoner omkring meg, Ansgar Braut, Torp, Jan Kåre,
at jeg syns det er på tide at jeg presenterer sannheten.
Først vil jeg si at jeg syns det er utidig det som har blitt skrevet om meg. Det er da ikke min feil at jeg er vakker og
har en veldreid kropp, som alle menn snur seg etter? Det er jo sånn Gud har skapt meg?!!
Her er et bilde av meg, fra tiden da jeg jobbet på Nes Camping på Jeløya, da en av oppgavene var å sette ut søppelspannet hver uke(urk):
http://fscomps.fotosearch.com/compc/UNW/UNW353/u17001956.jpg
Det var på Jeløya jeg ble kjent med Jan Kåre. Jeg husker det så godt, da han kjørte sin Audi A6 opp til bommen og kom
bort mot vaktbua med faste skritt, mørke solbriller, muskuløs og mandig, og det flotte krøllede håret som blafret lett i den svale sommerbrisen. Hjertet mitt gjorde et hopp, og det sitret i hele
kroppen. Bak det barske ytre, skulle det fort avsløres en vennlighet jeg ikke har opplevd maken til, og samtidig var han
ganske flørtende. Jeg var totalt fortapt i denne mannen, der og da!
Dere må huske at det var på denne tiden han trente flittig, og han var mildt sagt et råflott mannebein:-)
Han og kona hans skulle leie hytte på campingplassen i 5 dager, i forbindelse med en møteserie de skulle holde på et bedehus på andre siden av Jeløya. Jan Kåre skulle tale om skilsmisse og gjengifte 5 dager i strekk, og hans kone skulle
varme opp med sang og gitarspilling.
Jeg forsto fort at Jan Kåre hadde fått et godt øye til meg også, for han klarte ikke ta øynene fra meg, når han så meg. For å gjøre en lang historie kort: Det ble ikke noen møter på Jan Kåre den uken. Han sa til kona at han hadde “migrene”(muligens som følge av den intense mosse-lukta som kommer fra andre siden av fjorden). Hver kveld lå han
med “migrene”, og kona hadde så vondt av ham, puttet i ham et par paracet og la ham under et pledd på sofaen, og dro på møtet alene. Hun både talte og sang alene denne uka, den arme kvinnen.
Med en gang hun var ute av campingplassen var Jan Kåre selvsagt kvitt “migrenen”, og vi hadde noen timer for oss selvEmoji
Mens hun var på møtet så hygget jeg og Jan Kåre oss. Men, jeg vil ikke gå i detaljer her, da det blir for personlig. Kan bare avsløre at det ble tette bånd mellom oss disse dageneEmojiEmojiEmoji
Jan Kåre kunne avsløre at det er kona som er hjernen bak bloggen hans, og at hun styrer den og alt som blir skrevet med jernhånd.
Det er hun som har så sterke meninger om skilsmisse/gjengifte, ja nærmest fanatiske meninger. Mens Jan Kåre har et mer avslappet forhold til dette.
Men, av en eller annen grunn har han en voldsom respekt for denne kona si, og tør ikke gjøre annet enn det hun befaler ham å gjøre.
Jeg hadde en viss kontakt med Jan Kåre etter disse eventyrlige dagene på Jeløya, men etterhvert skjedde det noe. Det kom frem at
hjertet til Jan Kåre egentlig tilhører en annen, og det er ikke hans kone. Det tilhører en kvinne ved navn Randi, som han har kjent siden ungdommen. Jan Kåre er helt sikker på at det var Guds mening at det var Randi som var plan A for Jan Kåres liv. Han har sagt at jeg nok var b eller c, mens Berit nok var plan p eller q. Dette at Jan Kåre ikke fikk Randi, har vært sårt for ham. Men man kan jo se
det tydelig mellom linjene at det er en voldsom gnist mellom dem. Randi er ALLTID enig med Jan Kåre, UANSETT hvor sprøtt det er det han  skriver. Hun skryter av ham på alle mulige måter, og har flere ganger skrevet Jan Låre!
Da jeg forsto at Jan Kåre er håpløst forelsket i denne Randi, og jeg egentlig bare var et tidsfordriv for Jan Kåre på Jeløya, følte jeg meg veldig brukt. Skitten:-( Jeg var først knust, for deretter bitter og hevngjerrig(er ikke stolt over å fortelle dette)
Og det var da jeg, dessverre, gjorde noen ting som jeg ikke er veldig stolt av. Jeg er en varm tilhenger av Kristian Valen, og tok til
meg navnet fra figuren hans Ansgar Braut, og prøvde å gjøre ting litt vanskelig for Jan Kåre. Jeg har sendt mail til kona på jobb og
sendt bekymringsmelding til hans arbeidsgiver, i tillegg til flere mailer til Jan Kåre selv. Alt dette er gjort i en situasjon der jeg har
hatt dyp kjærlighetssorg, blandet med hat mot Randi!
Nå har jeg søkt profesjonell hjelp, da jeg har en personlighetsforstyrrelse. Og nå ser jeg tydelig hva jeg har gjort, og jeg er fryktelig
lei meg. Nå er jeg medisinert og har begynt å gå på møter igjen av og til, etter mange års frafall, etter at jeg av unevnelige årsakerble kastet ut fra ACTA-bibelskole i IMI-kirken. EmojiUff, det er en flau og ekkel historie
Jeg vil derfor be Jan Kåre om tilgivelse for alt det stygge jeg har skrevet, og jeg lover at jeg aldri mer skal blande meg borti hans
liv. Han har klart og tydelig sagt at han ikke er interessert i meg lenger, og at hans hjerte brenner for Randi, og det må jeg bare
akseptere, selv om det gjør vondt.
Nå hjelper det jo at han ikke lenger er like muskuløs og veltrent. Da kona hans fikk greie på at han var så attraktiv hos andre damer,
satte hun i gang med et “oppfetingsprosjekt” av Jan Kåre. Han ble servert ferske bakevarer hver dag, og han får ikke lov til å rikke seg; enten sitter han på bussen eller han sitter foran datamaskinen eller fjernsynet. Og når han sitter og jobber med blogginnleggene sine, kommer Berit med brus og skoleboller til Jan Kåre!
Jeg lover som sagt at jeg aldri mer skal blande meg borti dette, og jeg ber om tilgivelse for det jeg har gjort!
PS! Jeg ser at jeg har blitt beskyldt for å stå i leddtog med, eller vært stårmann for Jan Aage Torp. Dette er bare tøv. jeg har aldri hatt
kontakt med den figuren! Ei heller har jeg noe med Jens B Jensen å gjøre, og kjenner ikke noe til det opplegget der.
Alt jeg har gjort har jeg gjort i Ansgar Brauts navn, og det er den hele og fulle sannheten.
Hilsen

Astrid fra Moss

https://smyrnamenighet.wordpress.com/2015/05/12/brev-fra-astrid-fra-moss-sannheten-om-meg-og-jan-kare/
Her blir jeg hent ut som å være mentalt tilbakestående, og dette er millioner ganger verre enn hva jeg noen ganger har skrevet om noen på nettet.




Spørsmål fra mange: Er Jan Kåre Christensen mentalt tilbakestående ?



Er vår meget avholdte pastor Jan Kåre Christensen en mentalt tilbakestående person ?
Han er rimelig bra i praktiske spørsmål som å kjøre en buss og det er ingen som har klaget på han der. Han er faktisk en god buss sjåfør, mye populær blandt sine muslimske og katolske kollegaer.
Men rent intellektuelt er han det man kan kalle for mentalt tilbakestående. Han forstår rundt 50 ord. Resten av de ordene han bruker i sin egen blogg og i hans mange innlegg i Søkelys bloggen er en ren gjettelek fra hans side.

Hans forståelse av begrepene moral og etikk er også diffus og uklar. Han er en pastor fordi han har pugget bibel vers uten helt å forstå dem. Han forståelse av bibelen er også diffus og han overlever ved å kopiere og stjele sitater og materiale fra de som forstår bibelen.
I en vanlig samtale kommer han noe til kort da han ikke helt vet hva han snakker om. Vi lar han tale hver søndag og ellers holder vi oss noe på avstand fra han da hans bidrag til enhver samtale og diskusjon er i beste tilfelle meget begrenset.

At han er mentalt tilbakestående er der derfor ingen tvil om. Men det er nettopp enfoldige og mentalt tilbakestående som er Guds utsendte tjenere til oss mennesker. Det er disse enkle sjeler uten noe nevnverdig under topplokket som best formidler Guds ord. Bruker man en mikrofon, forventer man ikke at den mikrofonen også fungerer som en oppvask maskin og en ovn. Det er slik Jan Kåre Christensen er. En mikrofon uten noen form for annen nytte for Gud.

Arne Breen for Smyrna Menighet

Her blir jeg hengt ut for å ha tilrannet med 200.000,- kr, snakk om å lyve.

Report Attachments:
.....eks barn utenfor ekteskap og om de er skilt og gift igjen. Når han finner deres svakheter kontakter han sine ofre og ber om mellom tusenvis av kroner fra dem for ikke å henge dem ut på denne bloggen. De som ikke betaler blir hengt ut og grovt sjikanert. Mange har valgt å betale Jan Kåre for å slippe denne type sjikane av seg selv og familie.

 
 Jan Kåre bruker Smyrna Menighet som sitt alibi. En menighet som han selv sa til meg teller rundt 25 medlemmer. Han ble veldig unnvikende da jeg ba om å få bli med der. Jeg vet nå at Smyrna Menighet ikke har noen andre medlemmer enn Jan Kåre og hans kone Berit Nyland Christensen.

  Jan Kåre har en pågående innsamlingsaksjon fra http://janchristensen.net for en bibel oversettelse han lovde meg at skulle være ferdig den 1. Januar i år. Det finnes ingen gode norske bibeloversettelser og jeg tok derfor kontakt med Jan Kåre for å få vite mer om dette prosjektet. Etter noen meldinger og telefonsamtaler frem og tilbake endte jeg opp i hans stue der hans kone vartet opp med kaffe, kaker og lovsang. Jan Kåre snakket lenge om dette prosjektet og om andre prosjekter Smyrna Menighet var i gang med. Det ble til at jeg ga 150 000 kroner til bibeloversettelsen og 100 000 kroner til Smyrna Menighet. Alt dette kontant på labben etter at Jan Kåre insisterte på dette. Jeg stolte på han som en sann kristen broder.

 Etterhvert ble det helt stille rundt de Smyrna Menighet prosjektene. Hver gang jeg ringte Jan Kåre og spurte om hans prosjekter leste han meg noen bibelvers. Deretter avsluttet han alltid samtalene.
 Jeg fikk også stadig vekk meldinger fra Jan Kåre der han ba meg om enda mer penger.

 Jeg ble for alvor veldig betenkt da Jan Kåre etter terroristangrepene i Oslo og på Utøya uttrykte sin støtte til terroristen Anders Behring Breivik i sin blogg. Da jeg ringte han og ba om en forklaring fortalte han meg at det var tragisk at Anders Behring Breivik ikke hadde drept Gro Harlem Brundtland og alle de ungdommene som var på Utøya der den dagen. Den samtalen forferdet meg og jeg begynte noen undersøkelser rundt Jan Kåre. Det var da jeg ble fortalt av flere menighets ledere at de hadde betalt tusenvis av kroner til Jan Kåre for å slippe hans sjikane av dem og deres barn. Jeg forsto etterhvert at alle foraktet Jan Kåre og at jeg hadde blitt lurt av han. Da jeg konfronterte Jan Kåre med dette fortalte han meg at kollegaer av han i Unibuss (der han jobber) ville drepe meg hvis jeg gikk til politiet med dette.

 Han fortalte meg også av at han og kona Berit Nyland Christensen hadde svindlet og fremdeles svindler sine arbeidsgivere (henholdsvis) Unibuss og Oslo Kommune, tidligere arbeidsgivere, NAV og andre uten at politiet eller andre noensinne hadde oppdaget dette. Han var bestevenner med politiet sa han. Jeg har derfor aldri politi anmeldt Jan Kåre.

Jeg innser at jeg har dummet meg helt ut. De eneste resultater jeg har sett av mine penger er hans hus, blogg, bilder fra hans luksuseferier og hans sjikane av alt og alle. Jeg håper at denne advarselen vil forhindre at andre blir lurt slik jeg ble lurt av Jan Kåre Christensen.
Jeg innser at jeg har dummet meg helt ut. De eneste resultater jeg har sett av mine penger er hans hus, blogg, bilder fra hans luksuseferier og hans sjikane av alt og alle. Jeg håper at denne advarselen vil forhindre at andre blir lurt slik jeg ble lurt av Jan Kåre Christensen. 

Den verste er nettstedet Søkelys som prøver etter beste evne å få frem mest mulig dritt, løgn og "dårlige" sider ved meg.
Her er noe mer som ligger på nettet om meg, og som politiet totalt overser og tar ikke innover seg at dette er tusen ganger verre enn noe av hva jeg noen gang har skrevet på nettet:
  
Fra VL: – 

«Hva forventer du av Christensen, Torp?  – Jeg forventer at han sletter alt som han har skrevet om alle, Jeg kommer til å henvende meg til Google og be om at de fjerner alt dette materialet fra deres søkemotor. Men da må det foreligge en rettskraftig dom. (sitat slutt).»
1.     Jan-Aage Torp on 20/10/2014 at 16:02 said: 
Når denne saken med JKC har nådd sin nødvendige slutt, Kjell Andersen, da tror jeg du med visdom er i stand til å modere nødvendige ordskifter om vznskelige temaer som skilsmisse og gjengifte. Jeg skal gjerne bidra så godt jeg klarer, bare jeg slipper å moderere selv
Ellers er det interessdnt med Braut, Fuglesteg m.fl. som engasjerer seg tøft og nødvendig i forhold til en blogg som er forvirret, slem, ond og dum – tvers igjennom. Den bør stenges, kort og godt.
1.     Torodd Fuglesteg on 19/10/2014 at 22:09 said: 
Okke som; det er minst to saker hos politiet mot JKC for oyeblikket. I tillegg jobber andre med sakene samt at flere planlegger personlige oppmoter hos JKC, bopel eller jobb, for aa snakke med Christensen om hans kloakkblogg. En eller flere mediehuser jobber med saker for publisering. 
Jeg tror vi sier at det er det. 
Ansgar: Du er ung og blond. Du vil lere aa aldri ta personlig kontakt med sinnsyke mennesker da de vil utnytte dette for alt det er verdt. Av feil blir man klok. Av trial and errors, formes meget gode mennesker. Fortsett med det. 
Og hensikten med disse postene har vert aa gi JKC nok tau til aa dingle i. Noe som vi har oppnaadd ser jeg. Politi, advokater og doktorer har faatt alt det de trenger. Dermed er oppdraget fullfort.
1.     Roberto on 06/10/2014 at 00:29 said: 
JKC bedriver netthets og ufin mobb er han . Det JKC ikke kan si facetoface skal han ikke komme med på sin blogg.. Bloggen er samtidig hans skyttergrav” feigt er det opp å skyte å så gjemme seg i grava.. På tide å røke ham ut av det mørke bolet han befinner seg
Roberto er et nicknavn på Bjørn Storm Johansen
1.     Jan-Aage Torp on 27/09/2014 at 17:00 said: 
Jeg har idag tatt meg bryderiet med å faktisk lese en rekke av den angjeldende bloggers innlegg som jeg tidligere ikke har lest. Han har en imponerende og utrettelig vilje til å presentere sitt budskap.
La meg si det med en gang, at dette er verre enn jeg ante. Man bør nok kunne kalle det en variant av sosial-pornografi, og det har selvsagt intet med Guds Ord, Bibelen, å gjøre, selv der hvor han limer inn lange, selektive vers-rekker fra bibel-nettsider, og ifra sin egen “bibel-kommentar”, og vrir alt inn for å passe inn i hans to-tre tema-preferanser – nesten alltid presentert med rykter, halvsannheter og løse antagelser – i form av angrep på navngitte personer.
Jeg leser at bloggeren har konsultert sine rådgivere om min politianmeldelse, og han ytrer seg med stor selvsikkerhet, ildnet opp av sine rådgivere. Dette må være folk som har lite kunnskap og innsikt i jussen og Bibelen. Han jubler for “seieren” – på forskudd….
Mitt ønske om å møte ham i Konfliktrådet (ikke “forliksrådet” som han nå kaller det) baserer seg på punktene i min politianmeldelse. Etter å ha lest mange av hans blogginnlegg idag, ser jeg enda tydeligere at han begår (og gjentar systematisk) åpenbare brudd på straffeloven. Jeg tror det er gustig for saken at han nå spiller ut hele sitt “register”.
Jeg ser forventningsfullt frem til å møte ham i Konfliktrådet. Det finnes ingen bedre måte å møte en presumptiv motpart på enn i en direkte samtale, under kyndig tilsyn.
1.     Ansgar Braut on 20/10/2014 at 20:21 said: 
Jeg må bare flire; Dersom Jan K Christensen og ekteparet Ingwersen er de beste disiplene satan klarer å fostre i dette landet, så roper jeg et høyt HALLELUJA:-)
Vi her inne har avslørt deg, Christensen. Men, det er utrolig viktig at vi får stengt deg ute fra alle sosiale medier. Mennesker som er ufrelste, søkende og uheldigvis ramler over bloggen din, vil jo rygge unna, og tro at kristne mennesker er fullstendig gale? Heldigvis er det ikke noen ekte kristne som oppfører seg som Christensen og Ingwersen, og lovet være Herren for det:-) Takk Jesus for at du har avslørt disse onde menneskene for oss, og at Du skal kneble dem, frelse dem og utfri dem. I Jesu Kristi navn. Amen
1.     Torodd Fuglesteg on 20/10/2014 at 20:07 said: 
Johnny Ingwersen er ogsaa gjengift med Randi Ingwersen. 
Christensen kaller den gjengifte Torp for horkarl og hans nye kone for hans elskerinne eller mye verre. “Merkelig nok” bruker han ikke samme ord paa Ingwersen og hans kone.
Det sier alt om hvor lite seriost man kan ta Christensen. Dette dreier seg overhodet ikke om gjengifte. Dette dreier seg om ren hat og misunnelse. 
Desto mer Christensen skriker til politiet, desto mer sannsynlig er det at blogg og hus stenges ned og alt forflyttes til en lukket anstalt og/eller et fengsel. Saa skrik i vei.
Jan-Aage Torp on 02/10/2014 at 10:09 said: 
JKC skriver: “Dette du nevner tit og ofte om ryktespredning er ikke sant.
Jeg nevnte kun det som var nevnt på Betania Lillestrøm fra pastoren der.
Jeg visste ingenting og dette bruker du imot meg.
Nå vet du at jeg ante ingenting om dere. Bare gjengav.
Dine ord er kun et renkespill!”
JKC, om forstanderen i Betania Lillestrøm på den tiden, som for øvrig er en god mann, skal ha nevnt noe slikt privat eller på et bønnemøte, istedenfor å foreligge det for de som var rammet, er forståelig.
Men at du utbasunerer dette på internett, mens noen prøvde å redde sitt ekteskap – dét forteller ALT om ryktesprederen JKC….
Jan-Aage Torp on 02/10/2014 at 08:35 said: 
Så til JKC.
Du skrev: “Torp du lærer og tror på den såkalte «uskyldige» part. Greit, nå er både du og din rette eller tidligere kone gjengiftet, hvem av dere to lever da i et ugyldig ekteskap? Dere kan ikke begge to være uskyldig? Jeg fikk veldig ofte 6 i matte på skolen, men her trenger en kun 1 klasse nivå for å forstå at dette ikke stemmer. Men du er vel for feig til å svare?”
Først må jeg gratulere deg med at du veldig ofte fikk 6 i matte på skolen
Jeg kan ikke uttale meg om min eks-kone, men jeg ønsker henne alt godt.
Selv ble jeg forlatt og hadde det veldig vondt. Etter 9 måneder skjønte jeg at jeg ikke ville få henne igjen….
Allerede 2 uker etter samlivsbruddet 12.januar 2008 publiserte du Jan Kåre Christensen et “rykte” i all offentlighet på DagenMagazinets nettdebatt om at “Jan-Aage Torp er blitt separert”, mens eksen og jeg var til terapi sammen. Du skrev: “Kan noen bekrefte dette ryktet?” Din ryktespredning og ondskap vitner om at du slett ikke er imot skilsmisse og gjengifte, men rett og slett er en sjalu mann uten den enkleste vilje og evne til å kjempe for medmennesker og vår Gud. Jeg spurte deg om denne ryktespredningen mens du kjørte bussen på Bjørndal i 2012, og du lo åpenlyst av meg idet du sa: “Men ryktet var jo sant!” Dette er Jan Kåre Christensen….
Jan-Aage Torp on 02/10/2014 at 07:06 said: 
Rakk for din hyggelige vurdering av min kjære kone, Torodd Fuglesteg! Vi er helt enige om henne
De beundrer den samme kvinne, utrolig!
Jan-Aage Torp on 01/10/2014 at 20:19 said: 
JKC, du praktiserer usannheter om og om igjen, så du kan begynne å tro dem selv!
La meg gjengi her eksakt hva denne “stygge” behandlingen av Randi & Johnny Ingwersen består i.
Jeg siterer her eksakt hva jeg skrev om dem på min blogg, i siste femtedel av en bloggartikkel: http://pastortorp.org/2014/09/29/grumsete-kristenparti-som-vil-kriminalisere-skilsmisse-og-selvmord/.
“Jeg merker meg at de offentlige medstifterne (2 av 4 stiftere) av partiet i 2013, Randi & Johnny Ingwersen, er sterke forsvarere av bloggeren Jan Kåre Christensen, som jo sjikanerer, ærekrenker, mobber og netthetser alle som er skilt, gjengift, og som han for øvrig misliker (og det er mange). Her er det en grumsete samhørighet mellom “Norges Kristne”/Magnar Tanem på den ene side, og Jan Kåre Christensens u-himmelske blogg på den andre siden, sammenbundet ved Randi & Johnny Ingwersen.”
Dette er ikke stygt i det hele tatt, men en refleksjon om sammenhengen mellom hennes gjentatte, offentlige støtte til JKCs syn på skilsmisse på den ene siden, og hennes parti Norges Kristnes syn på at skilsmisse må kriminaliseres.
JKC, du er…. Ja, jeg skal ikke si det, hehe
Jan-Aage Torp on 27/09/2014 at 17:00 said: 
Jeg har idag tatt meg bryderiet med å faktisk lese en rekke av den angjeldende bloggers innlegg som jeg tidligere ikke har lest. Han har en imponerende og utrettelig vilje til å presentere sitt budskap.
La meg si det med en gang, at dette er verre enn jeg ante. Man bør nok kunne kalle det en variant av sosial-pornografi, og det har selvsagt intet med Guds Ord, Bibelen, å gjøre, selv der hvor han limer inn lange, selektive vers-rekker fra bibel-nettsider, og ifra sin egen “bibel-kommentar”, og vrir alt inn for å passe inn i hans to-tre tema-preferanser – nesten alltid presentert med rykter, halvsannheter og løse antagelser – i form av angrep på navngitte personer.
Jeg leser at bloggeren har konsultert sine rådgivere om min politianmeldelse, og han ytrer seg med stor selvsikkerhet, ildnet opp av sine rådgivere. Dette må være folk som har lite kunnskap og innsikt i jussen og Bibelen. Han jubler for “seieren” – på forskudd….
Mitt ønske om å møte ham i Konfliktrådet (ikke “forliksrådet” som han nå kaller det) baserer seg på punktene i min politianmeldelse. Etter å ha lest mange av hans blogginnlegg idag, ser jeg enda tydeligere at han begår (og gjentar systematisk) åpenbare brudd på straffeloven. Jeg tror det er gustig for saken at han nå spiller ut hele sitt “register”.
Jeg ser forventningsfullt frem til å møte ham i Konfliktrådet. Det finnes ingen bedre måte å møte en presumptiv motpart på enn i en direkte samtale, under kyndig tilsyn.
Torodd Fuglesteg on 26/09/2014 at 16:36 said: 
Dette dreier seg ikke om Bibelen eller ikke. Dette dreier seg om et liv har rett til aa vere i fred mot overgrep mot de som vil det vondt. Det handler om den juridiske rammen rundt et privat liv. Dette handler om sivilisasjon vs barbari. Om norsk lov vs JKC.
Dette handler ikke om den kristne tro eller gjengifte. JKC er uansett ikke en prinsippiell motstander av gjengifte. Han er bare i mot gjengifte hos de han hater og misunner men er for gjengifte hos sine venner. Da handler ikke dette om gjengifte. Kun om JKC sin rett til aa mobbe og hate andre mennesker paa nettet. Og det finnes det lover mot.
Enhver sammenligning med Hauge er like idiotisk som resten av det JKC kommer med.
Torodd Fuglesteg on 26/09/2014 at 17:18 said: 
Jan Aage Torp.
Jeg ser at JKC hevder han har lagt saken død. Ikke la deg lure av det. Han har alt annet enn lagt saken død. JEG GJETTER at du (evt vi) i de neste timer, dager og uker vil oppleve en type manisk ondskap fra JKC du aldri har opplevd før. Dette er noe jeg mener jeg har god grunn til aa gjette meg til etter aa ha observert han fra et rimelig vitenskaplig hold over flere maaneder. Jeg vet ingenting. 
Mitt forslag er at du opplyser hele din menighet, dine nermeste og alle du kjenner om din politianmeldelse, grunnlaget for den og om hva JKC holder paa med. Send ut pressemeldinger om det samme til VL, VG og dets like.
Ikke ver redd for aa besoke hans blogg for aa finne ut hva han holder paa med. Desto mer besokende den bloggen har, desto verre rettslig sett for JKC. Det er en blogg jeg kaller kloakkblogg. Du kan kalle den hva du vil. 
JKC er troende til alt. Absolutt alt. Plasser gjerne en mann som kjenner hans ansikt paa parkeringsplassen utenfor din kirke. Ver forsiktig. Det gjelder spesielt din kone da JKC har uttalt sitt kvinnehat før. Herunder ovenfor din kone som alt annet enn fortjener det vulkanske kvinnehatet fra JKC. 
Jeg er alvorlig redd akkurat nu. Saa ver litt smart, Jan Aage. JKC har ikke lagt saken død og du har ingen anelse om den type rabiate ondskap han staar for og vil naa lansere i din retning. Bli sterk og staa ved din politianmeldelse. Det er mange som ber for deg i denne helgen og utover. Veldig mange.
Jan-Aage Torp on 26/09/2014 at 10:30 said: 
Takk for fornuftige og modne vurderinger, samt for gode ord, Anna Serine!
Idag har jeg “syndet”: Jeg kikket nemlig på den angjeldende blogg, hehe
finnes ikke en gram av sindighet og selvinnsikt! “Vår tids Hans Nielsen Hauge”…. Skal man le eller gråte?
Men blant lavmålet som presteres og gjentas på den bloggen, presterer han en ny løgn – han skriver eksakt: “Torp hverken preker, og langt mindre lever som Hauge. Mannen har enda aldri gjort et dags arbeid sikker de siste 30 årene, men levd på Pastor lønn og trygdeytelser?!”
La meg fastslå etpar ting:
Jeg har gjennom mange år tatt imot pastorlønn, og dét med god samvittighet i henhold til Den Hellige Skrift. Der skriver mannen sant.
Og om jeg minner lite eller mye om Hans Nielsen Hauge, skal jeg ikke uttale meg om.
MEN så presterer han EN REGELRETT LØGN om at jeg har “levd på trygdeytelser (gjennom 30 år?)”….
Her skal jeg presentere en dokumentarbar opplysning: Faktisk har jeg aldri mottatt trygd noen sinne!
Sikkert kunne jeg ha tatt imot trygd, og trolig har jeg vært kvalifisert til det i tider av sykdom. Men jeg har aldri tatt imot trygd.
Så presterer denne mannen med den u-himmelske blogg å presentere EN REGELRETT LØGN!
Hvis han har mer enn 2 tilhengere utenom sin kone, burde han konfronteres av dem så dette ikke blir enda et punkt som rettsvesenet vil måtte vurdere.
Nei denne mannen må konfronteres med og håndteres utfra straffelovens § 135a (“Diskriminering eller hets på grunn av religion og livssyn»), § 247 («Ærekrenkelse»), og § 390 («Personsjikane»).
Det virker ikke som at han skjelner mellom sant og usant, diktning og fakta.
1.     Torodd Fuglesteg on 25/09/2014 at 21:50 said:
Jeg tror at Jan Aage Torp og vi andre burde innse at dette ikke har noe med utovelse av den kristne tro da JKC ikke er konsekvendt og prinsippiell i sin utovelse av sin tro. 
Dette dreier seg om personlig vendetta og om hetsing av andre personer.
Dette dreier seg om innbrudd i et annen manns liv.
Dette dreier seg om hvorvidt man har rett til et privat liv eller ikke.
Om Jan Aage Torp er en professionell golfer, skomaker, forstander, bonde eller en politiker er uvesentlig her. Det ville ha vert vesentlig om spm om gjengifte var blitt reist paa et PRINSIPPIELT grunnlag. Da hadde man hatt en serios debatt da Jan Aage Torp er forstander (eller noe slikt noe… korriger meg, Jan Aage).
Men JKC beskytter sine gjengifte venner mot all kritikk for sin gjengifte mens han hetser andre gjengifte. Da er det hverken utovelse av religion eller prinsippiel diskusjon. Da er det bare hetsing og vendetta mot andre mennesker.
Glem derfor gjengifte temaet her i sin helhet.
 Jan-Aage Torp on 25/09/2014 at 21:41 said: 
Fine og allsidige kommentarer her!
La meg understreke at min hele og fulle intension har vært å møte Jan Kåre Christensen konfidensielt i Konfliktrådet, og at vi – under kyndig veiledning og tilsyn – kunne gjøre en holdbar avtale som kunne få gode konsekvenser for de mange navngitte og avbildede personer som henges ut i hans blogger om alt fra synd til Jan Kåres sårede følelser….
Jeg merker meg at noen kommentarer på sokelys.com påpeker at Jan Kåre har dobbelt agenda mht skilsmisse og gjengifte ved at han “verner om” noen i sin nærmeste krets, men dæljer løs på andre.
Da min eks-kone forlot meg i januar 2008, var jeg knust i ni måneder. Men allerede etter 10 dager presenterte Jan Kåre “rykter” og “nyheter” på internett om at jeg var blitt forlatt. Jeg skrev til ham og ba ham stanse, fordi det ville ikke hjelpe i bestrebelsene for gjenforening, men han fortsatte ufortrødent. Høres ikke ut som en opptreden utfra en prinsipiell overbevisning om skilsmissens synd, smerte og uhyrlighet…..
Jeg skrev til Jan Kåre igår ettermiddag – straks etter mitt møte på Majorstuen Politistasjon – for å orientere ham personlig om Konfliktrådet og politianmeldelsen. Jeg ville ikke at han skulle høre dette først fra Konfliktrådet.
Jeg ønsker å tro det beste om folk, om og om igjen, og trodde derfor egentlig ikke et øyeblikk at han selv ville offentligjøre mine emailer på sin blogg.
Sånn sett beklager jeg at denne debatten nå finner sted.
Men Jan Kåre har valgt sin reaksjonsform, så langt….
“Livet er alltid skjønt, håpet er lysegrønt” (Johanne Christiane Irgens).
Torodd Fuglesteg on 25/09/2014 at 16:36 said: 
Dette her handler ikke om JKC sin rett til aa utfore sin religion og/eller politiske handlinger. Dette her handler om hvorvidt norske borgere har rett til et person og/eller et privatliv. JKC mener at alle liv er offentlige. Dette med unntak av sitt eget og sin egen familie sitt liv, selvsagt. De er private og JKC bruker mye krefter paa at de forblir private.
Men Jan Aage Torp og andre sine liv skal vere offentlige, mener JKC. Det betyr at JKC har rett til aa omtale disse i meget lite flatterende ordelag.
Personlig ser jeg helst at mitt liv er og forblir mitt liv. Det vil si at jeg vil politi anmelde alle de som gjor det offentlig. Noe jeg har gjort et par ganger og vunnet.
Jeg synes at en politi anmeldelse er i sin orden her og ser frem til at den proves paa et eller annet nivaa. Jeg synes at Jan Aage Torp gjor det klokt i aa opprettholde denne anmeldelsen og evt gaa til sivilt soksmaal mot den og de som krenker hans privatliv. Saa faar man paa et generelt grunnlag mene hva man mene vil om gjengifte og annet. 
Det er verdt aa merke seg at flere av JKC sine venner er gjengifte uten at JKC har hengt dem ut paa sin blogg. Om JKC er prinsippet i mot gjengifte er et uavklart sporsmaal.
Jan-Aage Torp on 25/09/2014 at 16:01 said: 
Jeg setter pris på din sindige moderering i dagens kommentar, Kjell! Og fint at du løfter frem det prinsipielle vedrørende lovparagrafene i straffelovens § 135a (“Diskriminering eller hets på grunn av religion og livssyn»), § 247 («Ærekrenkelse»), og § 390 («Personsjikane»).
Både du og jeg kan leve med ulike syn på skilsmisse og gjengifte, Kjell. Det har jeg respekt for. Har aldri vært enkelt for meg heller. Min pappa og mamma Aage & Anne Torp forsvarte gjennom alle år gjengifte som en mulighet, men de også syns det var krevende. Emanuel Minos talte hjertevarmt og deltok med omsorg på bryllupet til Aina & meg, men det var nok ikke enkelt for ham. Dette har jeg respekt for!
Det jeg imidlertid vil ha stopp på er den “himmelske” bloggerens grove personsjikane og hjerteløse omtale av medmennesker, både leg og lærd.
Jeg vil heller drøfte disse forholdene på sokelys.com enn på den angjeldende bloggen, som bør ignoreres av hensyn til de kjente og ukjente offere for sjikanen.
Som redaktør for Oslokirkens websider er jeg opptatt av å gjøre folkeslag og individer til Jesu disipler. Jesus ba oss gjøre disipler, ikke å få mange “følgere” og lesere på blogger, twitter, facebook, instagram osv. Derfor unngå jeg bevisst å publisere stoff som ligger løsrevet ute på nettet.
I 2011-12 hadde jeg 40.000 følgere på mine blogger og 30.000 følgere på mine twitter-konti. Men jeg la dem alle ned og begynte forfra. Altfor mange av disse følgerne var bare opptatt av konflikt. Nå bygger jeg langsomt opp med følgere som er reelt opptatt av meningsutveksling, perspektiver og informasjon.
På http://www.oslokirken.no og http://www.oslo.church
presenterer vi et helhetlig budskap. Folk trenger allsidig kost og et helhets-bilde. Ikke løsrevede artikler som skyter vilt på navngitte kjendiser som skaper blest og mer treff på våre blogger. Her kan vi alle hjelpe hverandre til gjennomtenkte strategier og fremgangsmåter.
Du gjør en utmerket jobb, Kjell!
Torodd Fuglesteg on 25/09/2014 at 20:22 said: 
Det er i sin helhet det prinsippielle som er interressante her. Det er om du og jeg har retten til et liv uten at det omtales i meget negative vendinger i andre sine sladderblogger. Spesielt av en person som ikke prinsippielt er i mot gjengifte da han har ikke omtalt sine gjengifte venner paa samme maate som Jan Hanvold og pastor Torp har blitt omtalt. Ergo er den teologiske grunnen for omtale heller ikke til stede her.
Da blir det kun en grov sjikane mellom en person som ikke liker den personen som sjikaneres. Noe det blir uansett, okkesom.
Roberto on 25/09/2014 at 19:57 said: 
Selv tåler JKC lite å ingenting selv. Bla den humoristiske sammenligingen med karlsson på taket viser hvor barnslig han er… Eks å kalle noen for bygdetulling er innenfor loven fullt lovlig for utsagnet er dekkende for ikke bare en men mange , faktisk et kjærkommet gennerelt utrykk brukt i Norge på enkelte individer som de fleste ikke ser på som de skarpeste knivene i skuffa… Det å mangle sosiale antenner som beskrivelse kan også legges på samme hylle fullt lovlig og ikke ærekrenkende… Alle må nå tåle litt negativ omtale så lenge den ikke virker direkte sjikanøs og mobbende .. JKC har selv brutt alle regler for god oppførsel med sin person sjikane av gjenngifte , på en slik måte at han har såret både gjenngifte foreldre å barna deres… Det JKC har påført gode kristne av lidelse viser bare nå er grensa nådd og har nå ført til annmeldelse.. Jammen på tide lovens laange arm får gitt tilsnakk til vedkomende slik at både bloggen kan bli stengt å JKC kan bli hindret i videre hån av kristne .
Jan-Aage Torp on 25/09/2014 at 05:39 said: 
Jeg har nettopp våknet etter en velsignet natts søvn, og ser en konstruktiv email fra Kjell Andersen til meg. Takk for det, Andersen! Jeg fulgte din link til sokelys.com der jeg fant din bloggpost og etterfølgende kommentarer. Jeg veldeg å svare deg offentlig på din side, Kjell.
Jeg har kjent Jan Kåre Christensen på distanse siden 1980-tallet da Morgan Kornmo, som var min forstander i Filadelfia Oslo, fortalte meg oppgitt om denne mannens tendenser allerede da. På 1990-tallet jobbet han i en bedrift der jeg kjente ledelsen, og ingen ting var blitt bedre. Så på høsten møtte jeg ham og hans kone ii Salem Grorud Pinsemenighet der jeg var gjestepredikant, og hans kone virket berørt av mitt budskap. Straks etterpå fikk jeg plutselig et brev til Oslokirken der han ba om å få preke hos oss, men jeg svarte høflig nei. I januar 2008, bare 10 dager etter at min eks-kone hadde forlatt meg, leste jeg på et nettside at Jan Kåre Christensen var opptatt av å gjøre dette kjent, og vi var ikke engang separert. Jeg hadde på den tiden fortsatt et håp om gjenopprettelse, men Jan Kåre ville spre “nyheten”. Så oppdaget jeg i 2011 hans blogg der han “dæljet løs”. Derfor ba jeg ham ut på en kaffekopp i april-mai 2012, fordi jeg tror personlig på samtalens vei, uansett hvem man er. Samtalen gikk greit, men han fortsatte sin bloggvirksomhet mot andre og meg, om mulig enda verre. Jeg slettet en bloggpost på min blogg om ham, fordi jeg anså ham ikke for å være verd publisiteten, og dette såret han nok umåtelig. Han ville nettopp ha konfliktstoff på nettet, fordi som kjent er det nettopp konflikt, krangel og skjellsord som øker antall treff på en blogg og kan til tider føre en høyere opp på søkemotorer som Google osv. Særlig hvis konfliktene gjelder presumptivt kjente mennesker. Derfor viser et raskt søk på Jan Kåres blogger at han har konsentrert seg om å angripe navngitte personer, slik at han gir seg selv inntrykk av å være betydningsfull. Jeg har derfor valgt å ikke forholde meg til hans skriverier.
Bakgrunnen for min politianmeldelse og den planlagte meglingen i Konfliktrådet er at jeg ble gjort oppmerksom på i begynnelsen av denne uken at Jan Kåre hadde gått til sanseløse angrep med straffbare karakteristikker av min pastor-kollega Bjørn Olav Hamsen og en predikant, Sjur Jansen. Jeg ble opprørt, og begynte å formulere en politianmeldelse av dette, men oppdaget at straffelovens § 390a sier uttrykkelig at “Offentlig påtale finner bare sted når det begjæres av fornærmede og finnes påkrevet av almene hensyn.” Derfor måtte jeg formulere politianmeldelsen utfra hans angrep på meg og min kone.
En megling i Konfliktrådet er en ideell ramme. Jeg skrev en email til Jan Kåre igår ettermiddag der jeg fortalte ham om dette. Lite ante jeg at han ville offentliggjøre mine personlige emails og attpåtil min email-adresse…. Men her er ingen ting “normalt” hehe.
Jeg har ingen ting imot at sokelys.com og andre går i rette med min praksis siden 1985 med å vie fraskilte. (Har skjedd 7-8 ganger etter nøye vurderinger i hvert tilfelle.) Og min kone og jeg tåler at Jan Kåre nevner oss en gang på sin webside.
Men gjentagelsene og karakteristikkene er grovt sjikanerende og bør nok føre til en domfellelse.
Mitt håp er fortsatt at Jan Kåre Christensen møter i Konfliktrådet, og at vi inngår en bindende avtale som slett ikke vil begrense hans rett til å propagandere for sitt syn, men der personsjikane, ærekrenkelser, og netthets må opphøre øyeblikkelig.
Jeg håper Kjell Andersen at mitt svar setter ting inn i et perskektiv. Jeg setter pris på din saklige og gode tone.
Torodd Fuglesteg on 24/09/2014 at 22:06 said: 
Vent litt…….. meglingen i Konfliktraadet dreier seg om, sitat fra pastor Torp, “en slik bindende avtale kan danne presedens i ditt forhold til de mange som du omtaler på dine blogger”.
Med andre ord; det dreier seg om innholdet i kloakkbloggen som omtaler all den sjikanen der av alle omtalte. Ikke bare pastor Torp.
 roberta on 24/09/2014 at 22:01 said: 
Ikke et sted finne r man noen sanne apostler benevnte sine motstandere som svin , griser , apekatter ,uten hjerne ,hjerne som ei ert etc..
Det å kalle mennesker for ukvemsord i en diskusjon viser JKC sin mangel på kjærlighet.. Det JKC gjør er som hundene gjør de velter seg i sitt eget spy..
roberta on 24/09/2014 at 21:58 said:  
Har du hør på sludder å vås.. JKC sammenligner seg omtrent med Hans Nilsen Hauge en martyr.. JKC mener bare han har formidlet Guds ord .. mon det mr..
JKC skriver følgende om Torp..
Temmelig frekt å forandre seg så mye, fra at jeg var helt ubetydelig og kunne gjøre hva jeg ville.
Og nå, politi anmeldelse, og selvfølgelig, jeg har ikke noe usnakket med deg om, det å dra inn konfliktrådet er bare dritt i fra din side.
Jeg har ikke gjort noe annet en å formidle hva Guds ord sier, så får det komme hva som komme vil.
Torodd Fuglesteg on 24/09/2014 at 21:05 said: 
Jeg er helt enig med Siri Haugen. Godt skrevet !!
Det er dog meget lite smart av JKC aa omtale denne saken paa sin egen blogg. Jeg tror ikke akkurat at det innlegget mildner pastor Torp i vesentlig grad. Tvert i mot. Er man en kalkun adverterer man ikke akkurat for kalkun middager til jul.
Roberto on 06/10/2014 at 00:29 said: 
JKC bedriver netthets og ufin mobb er han . Det JKC ikke kan si facetoface skal han ikke komme med på sin blogg.. Bloggen er samtidig hans skyttergrav” feigt er det opp å skyte å så gjemme seg i grava.. På tide å røke ham ut av det mørke bolet han befinner seg
Torodd Fuglesteg on 05/10/2014 at 19:45 said: 
Men la oss naa la Torp og Christensen sette seg ned sammen i Konfliktraadet og snakke sammen under fire oyne + med hjelp kyndige veiledere.
……. OK, Christensen er en for ynkelig feig svekling til aa mote Torp. Han er en soveroms kriger som ikke tor aa mote andre mennesker i et mote. 
Da lar vi politiet ta seg av Christensen og hans kriminelle aktiviteter. Noe videre kommentarer i denne saken er bortkastet tid.
Torodd Fuglesteg on 05/10/2014 at 16:36 said: 
Hva konflikten, hvis et slikt saklig ord kan brukes her, er JKC sine brudd paa norsk lov. 
Gadd vite hva slags innlegg JKC hadde skrevet i kloakklboggen hadde han blitt tatt for butikktyveri i sin lokale Rema 1000. Rema 1000 er demonisk styrt som har ledet Norge vill med sine krav om at kunder skal betale for seg ?
Torodd Fuglesteg on 05/10/2014 at 20:12 said: 
Krogstien i Oslo er nu blitt et galehus. Noe mer kan det ikke sies.
Jan-Aage Torp on 20/10/2014 at 16:02 said: 
Når denne saken med JKC har nådd sin nødvendige slutt, Kjell Andersen, da tror jeg du med visdom er i stand til å modere nødvendige ordskifter om vznskelige temaer som skilsmisse og gjengifte. Jeg skal gjerne bidra så godt jeg klarer, bare jeg slipper å moderere selv
Ellers er det interessdnt med Braut, Fuglesteg m.fl. som engasjerer seg tøft og nødvendig i forhold til en blogg som er forvirret, slem, ond og dum – tvers igjennom. Den bør stenges, kort og godt.
Her er Jan Aage Torps agenda og mål. Det viser bare at han er kriminell.
Torodd Fuglrsteg
Mer svindel fra JKC som nu er desperat for penger til sitt eget personlige forbruk. "Gi penger til Israel via oss og vi sender dem til Israel". De som tror at JKC sender de pengene til Israel tror ogsaa paa julenissen. De pengene gaar vel til advokat Meling og/eller personlig forbruk. Som kjent er JKC listet som en svindler i bl.a Innsamlingskontrollen.
Jan-Aage Torp
God 2.juledags morgen, venner på Søkelys!
Jeg ser det har vært aktivitet her under julehøytiden.
Nå har jeg fjernet alle bloggartikler på min blogg som refererer direkte til #HetsBloggeren. Jeg har oppbevart uredigerte pfd-kopier i mitt arkiv.
Dette innvarsler at jeg tror at denne saken går inn i en ny fase der enten behandlingen i Konfliktrådet vil føre til en bindende avtale om øyeblikkelig og varig opphør av hans personsjikane, netthets, mobbing og ærekrenkelser av Aina& meg, samt 100+ andre personer i norsk kristenhet, og/eller en rettskraftig domsavsigelse i Oslo Tingrett som straffer ham utfra norsk straffelovgivning til fengsel i inntil to år og/eller bøter.
Jeg har fått tre henvendelser fra folk i hans miljø som har bedt meg trekke tilbake politianmeldelsen, men dette vil vi ikke etterkomme. Om det er riktig at han er "utilregnelig" i psykiatrisk forstand, kan dette likevel ikke gå ut over jussen. En mann kan ikke ture frem slik han gjør. 
Det er ikke riktig som #HetsBloggeren skriver nåfortiden at han kun har tatt for seg Bibelens syn på skilsmisse og gjengifte når han angriper Aina & meg. Han har systematisk søkt å formidle rykter, halvsannheter og usannheter om alle forhold i livet, og lagt dette ut på sine blogger, for å sverte oss. Dette gjelder alt fra aldersforskjellen i vårt ekteskap - til påstått "tyveri" i 2002. Og alskens psykiatriske diagnoser av meg. Politiets vurderimg av hans gjentagelser og ordbruk gjelder slett ikke "flisespikkeri", men gjelder grove brudd på norsk straffelovgivning om personsjikane, netthets, mobbing og ærekrenkelser.
Vi vil ikke tillate at #HetsBloggeren får anledning til å hetse avdøde Emanuel Minos og Aril Edvardsen, og nålevende medmennesker som Jan Hanvold, Bjørn Olav Hansen, Arvid Pettersen, Solveig Leithaug, Åge Åleskjær, samt 100+ andre.
Jeg takker for sindig oppfordring fra Søkelys´ redaktør Kjell Andersen om å vinne kampen mot denne #HetsBloggeren. 
Denne saken vil utvilsomt ende med at en omskivning av ett vers i Bibelen om "Lots Hustru" vil få mening i norsk samfunnsdebatt: "Kom #HetsBloggeren i hu!" Til skrekk og advarsel.
Saken med #HetsBloggeren har aldri hatt å gjøre med at jeg er skilt og gjengiftet. Det har Aina & jeg alltid vært åpne om. Vi omgås villig folk som er uenige i våre valg. Vi ser fram til å ta den viktige debatten med folk med Bibelsk vett og forstand.
Det er ikke riktig som #HetsBloggeren skriver nåfortiden at han kun har tatt for seg Bibelens syn på skilsmisse og gjengifte når han angriper Aina & meg. Han har systematisk søkt å formidle rykter, halvsannheter og usannheter om alle forhold i livet, og lagt dette ut på sine blogger, for å sverte oss. Dette gjelder alt fra aldersforskjellen i vårt ekteskap - til påstått "tyveri" i 2002. Og alskens psykiatriske diagnoser av meg. Politiets vurderimg av hans gjentagelser og ordbruk gjelder slett ikke "flisespikkeri", men gjelder grove brudd på norsk straffelovgivning om personsjikane, netthets, mobbing og ærekrenkelser.
Vi vil ikke tillate at #HetsBloggeren får anledning til å hetse avdøde Emanuel Minos og Aril Edvardsen, og nålevende medmennesker som Jan Hanvold, Bjørn Olav Hansen, Arvid Pettersen, Solveig Leithaug, Åge Åleskjær, samt 100+ andre.
Jeg takker for sindig oppfordring fra Søkelys´ redaktør Kjell Andersen om å vinne kampen mot denne #HetsBloggeren. 
Denne saken vil utvilsomt ende med at en omskivning av ett vers i Bibelen om "Lots Hustru" vil få mening i norsk samfunnsdebatt: "Kom #HetsBloggeren i hu!" Til skrekk og advarsel.
Saken med #HetsBloggeren har aldri hatt å gjøre med at jeg er skilt og gjengiftet. Det har Aina & jeg alltid vært åpne om. Vi omgås villig folk som er uenige i våre valg. Vi ser fram til å ta den viktige debatten med folk med Bibelsk vett og forstand. http://www.sokelys.com/?p=7354#comment-1946251" title="Share On Twitter"
Torodd Fuglesteg
Torp's lydige puddel og stråmann ønsker alle en velsignet fin jul fra min ringe bolig u/ boblebad og vakker kone mens kalkunen, som jeg unfriended fra FB i gaar, blir ferdig i ovnen. 
Ansgar B
Mens det siver god lukt av pinnekjøtt utover i huset, og jeg venter på at den meldte sneen skal lave ned her på sør-vestlandet, vil jeg benytte anledningen til å ønske alle en velsignet fin jul:-)
Med vennlig hilsen
Stråmannen fra Jæderen;-)
Her skrivet to av Norges verste og styggeste nettroll at de samarbeider med Torp.
Jan-Aage Torp
Jeg har ingen ting imot om #HetsBloggeren engasjerer Brynjar Meling som advokat. Men så langt er henvisningene fra #HetsBloggeren til Meling som advokat kun svada og rølp. Jeg er rimelig sikker på at han i beste fall har snakket med en kontorassistent som flytter papirer.
Ingen tvil om at Mullah Krekar har hatt god nytte av Meling som forsvarer opp imot hans voldelige utspill og enagsjementer. 
Jeg unner enhver å ha en god forsvarer, og Meling er blant de aller beste. 
En forsvarer i retten gjør en jobb profesjonelt. 
Om #HetsBloggeren blir stilt for Oslo Tingrett, vil han trenge en forsvarer, og om dette er en tredjerangs skrankeadvokat, eller en mann av Melings kaliber, vil tiden vise. 
ABB hadde en dyktig og seriøs forsvarer, og ble dømt på lovens strengeste måte. 
En dyktig forsvarer vil ikke kunne renvaske en mann som er skyldig i alvorlig personsjikane, netthets, mobbing og ærekrenkelser gjennom mange, mange år - mot 100+ personer. Bevisene mot #HetsBloggeren er overveldende. Om han i den senere tid prøver å slette, endre og svekke sine lovbrudd på nettet, vil bevisførselen i en rettssak innhente endog harddisker og andre kilder som vil underbygge aktors påstander. Her vil psevdonymer m.m. tas med i saksmaterialet.
Fagdommer/legdommere vil dømme utfra norsk straffelovgivning.
Politiet har fått klare føringer fra politiske ledere om å slå ned på hatkriminalitet. Se bl.a. oppslaget på lørdag: http://www.tv2.no/2014/12/20/nyheter/kriminalitet/krim/6356083.
Jeg tror at en eventuell rettssak mot #HetsBloggeren vil kunne bli en kraftig vekker, og vil kunne statuere et eksempel som gjør at onde mennesker vil kvie seg for å følge hans forferdelige eksempel.
Mesteparten er fra Søkelys, her er enda mer fra Søkelys (http://www.sokelys.com/) :
Torodd Fuglesteg on 16/01/2016 at 11:47 said:
JKC har tydeligvis gaatt fra all vett og forstand i disse dager. Nu hetser han ogsaa meg og lyver loddrett om meg. Ikke det at jeg lar meg fornerme av en person som ikke er rettslig og mentalt tilregnelig. Men dette viser hvor langt det har gaatt med JKC.
Og JKC har skrevet og hetset seg fra gard og grunn. Det er mange som sterkt vurderer soksmaal mot han. Torp sitt soksmaal blir sikkert ikke billig. Selv vurderer jeg soksmaal etter nu 18 mnd med grove logner mot meg fra JKC. Jeg vurderer… *smil*
Marie on 15/01/2016 at 16:55 said:
Christensen er ingen sann kristen og det er trist hvis noen tror det. Håper han får seg en skikkelig smekk, for ingen har lov til å behandle sine medmennesker på en slik måte. Med få unntak tror jeg hele kristen Norge tar avstand til Christensen.
Her blir jeg stemplet som ikke troende og ønsker om å få meg en smekk!
Lista er uendelig med nettsjikane og mobbing av meg, stopper her.
Og hatmeldingene fortsette å strømme inn mot med, ikke minst fra nettstedet Søkelys. Dette er bare to av utallige mange andre:
Geir on said:                 
Alvoret i situasjonen begynner å demre for, Christensen. Så langt ingen anger å spore. Den onde Nabals ånd fortsetter å skrive på ugudelighetens blogg.
Torodd Fuglesteg on said:         


JKC har tydeligvis gaatt fra all vett og forstand i disse dager. Nu hetser han ogsaa meg og lyver loddrett om meg. Ikke det at jeg lar meg fornerme av en person som ikke er rettslig og mentalt tilregnelig. Men dette viser hvor langt det har gaatt med JKC.
Og JKC har skrevet og hetset seg fra gard og grunn. Det er mange som sterkt vurderer soksmaal mot han. Torp sitt soksmaal blir sikkert ikke billig. Selv vurderer jeg soksmaal etter nu 18 mnd med grove logner mot meg fra JKC. Jeg vurderer… *smil*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nr. 386: Narreapostel Jan Aage Torps hat og sjikane imot meg og den Himmelske blogg har endelig «kjølnet» etter 5 års innbitt hat, løgner og politianmeldelser!

Nr. 386: Narreapostel Jan Aage Torps hat og sjikane imot meg og den Himmelske blogg har endelig «kjølnet» etter 5 års innbitt hat, løgne...