torsdag 21. desember 2017

Nr. 158: Serberens møte med «Pastor» Jan Aage Torp!

Nr. 158:
Petar "Serberens" møte med «Pastor» Jan Aage Torp! 

Jan-Aage Torp on 01/12/2014 at 23:18 said: Tullingen og lystløgneren Christensen!

Torp har nå begynt å bli riktig «frimodig», for å ikke si frekk! He-he!


Jeg må le også, Torp sier følgende: «Jeg spanderte etpar kaffekopper på Christensen i april 2012».
Som alt Torp kommer med ellers, så er dette en løgn. Jeg betalte for mitt og han for sitt. Torp evner ikke å før en setning uten å måtte lyve. Hvem er løgnens Far, og hvordan opptre hans barn?



Som sin Far, med å ta seg selv til rette og ellers lyve og snakke usant. Når han innrømmet at han hadde mottatt 1.5 Mill fra Petar, så sa han at han måtte ha de pengene for seg selv, han var nokså syk.
Men de pengene har jo man Torp brukt opp for lenge siden, hvordan kan han si noe slikt da? Torp lever i en verden av løgn, synd og umoral, da går det meste an!
Det hjelper ikke å kalle seg for Apostel eller Pastor, eller stole på profetier. At alt skal lykkes for en etc. Torp er og forblir en stor, stor, stor taper inntil han en dag eventuelt skulle omvende seg. Noe jeg dessverre tror at sjansen for er minimal? Torp lever i en verden av selvbedrag og null selvinnsikt. Og da følge Guds ord, er og forblir en umulighet viktig!
 
Har samlet noe i sammen hvordan det var for Petar serber møte med «Pastor» Jan Aage Torp. Og spørsmålet er da, er det riktig å flå en som er nyfrelst og som tror det er Guds vilje å selge rubbel og bitt i Jesu navn. Hva mener du, kommenterer det. For meg er dette ynkelig, stygt og direkte manipulering. Petar Keseljevic ble egentlig flådd og klippet tilskinne.


Denne mailen fikk jeg:

Hei Jan Kåre!



Jeg tror at det som svir aller mest for Torp, er nok at du avslørte han angående den leiligheten han "fikk" av serberen. Det var stygt gjort av han å ta imot den, det burde han ikke ha gjort. Det fins jo grenser for alt, og dette er en av grensene.

…………
Mvh
……………………..
Esekiel 34. 2 Menneskesønn! Spå mot Israels hyrder, spå og si til dem, til hyrdene: Sa sier Herren, Israels Gud: Ve Israels hyrder, som røkter sig selv! Er det ikke hjorden hyrdene skal røkte?  3 Fettet eter I, og med ullen klær I eder, det fete slakter I; hjorden røkter I ikke.  4 Det svake har I ikke styrket, og det syke har I ikke lægt, og det sønderbrutte har I ikke forbundet, og det bortdrevne har I ikke ført tilbake, og det fortapte har I ikke opsøkt, men med vold og med hårdhet har I hersket over dem.  5 Og således blev de adspredt, fordi de ingen hyrde hadde; de blev til føde for alle markens ville dyr og blev adspredt.  6 Min hjord farer vill på alle fjell og på hver høi bakke, og over hele landet er min hjord spredt; det er ingen som spør, og ingen som leter efter den.  7 Hør derfor Herrens ord, I hyrder!  8 Så sant jeg lever, sier Herren, Israels Gud, sannelig, siden min hjord er blitt til rov, og den er blitt til føde for alle markens ville dyr, fordi den var uten hyrde, og mine hyrder ikke spurte efter min hjord, men hyrdene røktet sig selv og ikke røktet min hjord -  9 derfor, I hyrder, hør Herrens ord! 10 Så sier Herren, Israels Gud: Se, jeg kommer over hyrdene og vil kreve min hjord av deres hånd og la dem ophøre med å røkte hjorden, så hyrdene ikke mere skal røkte sig selv, og jeg vil redde min hjord av deres munn, så den ikke skal være til føde for dem. 11 For så sier Herren, Israels Gud: Se, jeg kommer og vil spørre efter min hjord og se til den. 12 Likesom en hyrde ser til sin hjord på den dag han er iblandt sine adspredte får, således vil jeg se til mine får og redde dem fra alle de steder hvor de er adspredt på en dag med skyer og skodde. 13 Og jeg vil føre dem ut fra folkene og samle dem fra landene og føre dem til deres eget land, og jeg vil røkte dem på Israels fjell, i dalene og på alle de steder i landet hvor de bor. 14 På en god beitemark vil jeg la dem beite, på Israels høie fjell skal deres havnegang være; der skal de hvile på en god havnegang, og på en fet beitemark skal de beite på Israels fjell. 15 Jeg vil selv fø min hjord og selv la den hvile, sier Herren, Israels Gud. 16 Det fortapte vil jeg opsøke, og det bortdrevne vil jeg føre tilbake, og det sønderbrutte vil jeg forbinde, og det syke vil jeg styrke. Men det fete og det sterke vil jeg ødelegge; jeg vil røkte det efter hvad rett er. 17 Og I, min hjord, så sier Herren, Israels Gud: Se, jeg dømmer mellem får og får, mellem værer og bukker. 18 Er det ikke nok med at I får beite den beste beitemark, siden I trår ned resten av eders beitemark med eders føtter? Er det ikke nok at I får drikke det klare vann, siden I gjør resten grumset med eders føtter? 19 Og min hjord - skal den ete det som er trådt ned av eders føtter, og drikke det som er gjort grumset av eders føtter? 20 Derfor sier Herren, Israels Gud, så til dem: Se, jeg kommer og vil dømme mellem de fete får og de magre får. 21 Fordi I støter alle de svake bort med side og bog og stanger dem med eders horn, til I får adspredt dem og drevet dem utenfor, 22 så vil jeg frelse min hjord, og de skal ikke mere være til rov, og jeg vil dømme mellem får og får. 23 Og jeg vil opreise én hyrde over dem, og han skal røkte dem - min tjener David; han skal røkte dem, han skal være deres hyrde. / 24 Og jeg, Herren, vil være deres Gud, og min tjener David skal være fyrste blandt dem; jeg, Herren, har talt. 
Bilde av den herlige broderen Petar.
 



petar_1442365a.jpg


Vil fortelle om en av Pastor og «Apostel» Jan Åge Torps disipler. Jeg har fått lov å nevne alt. Det er Petar  som opprinnelig er Serber, men bosatt i Oslo som han vokste opp med far, mor og en bror. Denne Petar ble herlig frelst, og hadde en lovende tid foran seg etter frelsen. Før han møtte Pastor Jan Åge Torp som loppa han for rubbel og bit. Han loppa han for 1.5 Millioner da han solgte leiligheten sin og gav den til Torp som fikk kjøpt seg en Mercedes og kunne invitere andre falske Apostler og profeter til Norge gjennom disse pengene. Snakk om å være en bedrager. Disse falske apostler får i dag dessverre fritt spillerom. Mens de som lever som de preker. Eller lever og preker etter Guds ord, de går i motbakke i Guds menighet! Ellers er det å si om denne herlige broder Petar at han i dag leier en liten leilighet, ikke eier mer. Det koster å stole på de falske Apostler!
Vi som troende burde ha samlet inn penger til denne broderen. Og Torp sitter der med ei ung dame som ut i fra Guds ord er hans elskerinne. Hun er ikke hans hustru sa Jesus. Men slike som Torp har aldri arbeidet en eneste dag gjennom hele sitt liv stort sett. Men slike som meg, jobber fra morgen og til kveld. Og må gjøre mye på frivillig basis. Slik var det for Paulus, slik er det også for meg. Men egentlig, dette livet er kjempe sunt og helt bibelsk.
1 Kor. 4. 8 Men dere er allerede så mette! Dere er alt blitt så rike! Dere er blitt konger, men uten oss! Ja, var dere bare blitt konger, så kunne også vi hersket sammen med dere!  9 Men for meg ser det ut som om Gud har satt oss apostler aller nederst. Vi er som dødsdømte, stilt fram som et skuespill for verden, både for engler og for mennesker. 10 Vi er dårer for Kristi skyld, dere er kloke i Kristus. Vi er svake, dere er sterke. Dere får ære, vi får skam. 11 Helt fram til nå har vi både sultet og tørstet; vi mangler klær, blir mishandlet, er hjemløse 12 og må streve for å livberge oss med våre egne hender. Når vi blir utskjelt, velsigner vi. Når vi blir forfulgt, holder vi ut. 13 Når noen håner oss, svarer vi med vennlighet. Vi er blitt som utskudd i verden, som avfall for alle – til denne dag.
Ja, ja. Jeg ble beskylt for å motta 250.000,- kr på nettet, men Torp har mottatt 1.5 Mill. og han maste på vedkommende også på å få dem. Hadde han vært noenlunde normal så hadde han aldri tatt imot penger fra en nyfrelst broder som ville selge leiligheten sin. Hardt arbeid, det gjør godt til ånd, sjel og legeme. Tigging av penger det er ikke til ære for noen. Denne broderen fikk hentet noe penger ut fra banken før leiligheten var solgt. Hvordan? Torp var en pådriver for dette. Og da leiligheten var solgt, da var det snipp, snapp og snute ute med de pengene. Slik forbruker disse falske apostler både penger og mennesker. Dessverre vil mange også i fremtiden gå på limpinnen. Men gjennom bloggene og hjemmesiden vår så blir du både advart og veiledet. Derfor burde du heller be og støtte oss og den tjenesten, oppgaven og gjerningen Herren har gitt meg og satt meg inn i!
Jan Aage Torp en Apostel eller en tvilsom forkynner med «lange fingrer» og sleip tunge?
Hvem er denne Jan Aage Torp? Jeg gir en beskrivelse av ham her:
Jeg trodde at du var en seriøs pinseforkynner.
Etter hvert skjønte jeg du ikke var det. Men en falsk apostel.
Et maktmenneske etter mitt skjønn som Edin Løvås omtaler i sin bok maktmenneske i menigheten. Og så har bare spiralen pekt en vei, nedover!
Jeg kjenner ikke Jan Aage Torp noe særlig godt, da han alltid har tatt kontakt med meg, jeg aldri med ham.
Her er det en som kjenner ham, Petar.
Jeg har fått lov å nevne alt. Det er Petar som opprinnelig er Serber, men bosatt i Oslo som han vokste opp med far, mor og en bror. Denne Petar Keseljevic ble herlig frelst, og hadde en lovende tid foran seg etter frelsen. Før han møtte Pastor Jan Åge Torp som loppa han for rubbel og bit. Han loppa han for 1.5 Millioner da han solgte leiligheten sin og gav den til Torp som fikk kjøpt seg en Mercedes og kunne invitere andre falske Apostler og profeter til Norge gjennom disse pengene. Snakk om å være en bedrager. Disse falske apostler får i dag dessverre fritt spillerom. Mens de som lever som de preker. Eller lever og preker etter Guds ord, de går i motbakke i Guds menighet! Ellers er det å si om denne herlige broder Petar at han i dag leier en liten leilighet, ikke eier mer. Det koster å stole på de falske Apostler!
Vi som troende burde ha samlet inn penger til denne broderen. Og Torp sitter der med ei ung dame som ut i fra Guds ord er hans elskerinne. Hun er ikke hans hustru sa Jesus.
Hva skjedde mellom disse to? Jeg vet ikke mer en hva Petar Keseljevic.
Torp kaller ham for syk og andre ting. Her er Torps versjon på hva som skjedde:
Dette gjelder en gave til Oslokirken som ble gitt vinter-vår 2002. Giveren inviterte min eks-kone og meg på Theatercafeen 20/6-2002 for å uttrykke sin glede over sin gave. Overveldende og uvanlig ar at en giver var så glad!
Men innen desember 2002 angret han.
Heldigvis ba han om tilgivelse over problemer han hadde skapt i oktober 2004.
Senere “ga” han en stor gave til en annen menighet, men også der skapte han problemer.
(sitat slutt).
Torp innrømmer her at han tok imot hele beløpet for Petar Keseljevic, 1.5 Millioner. Dette er som et ran å regne gjennom falske profetier, løfter og manipulering.
Hva skjedde da Petar ble forledet å gi bort sin egen leilighet til Jan Aage Torp?
I følge Petar  ble han manipulert, presset, gitt løfter og trodde at han skulle bli den neste nye ungdomspastor i menigheten. Mannen ble totalt villedet, misbrukt og manipulert, av Oslo Kirken og Jan Aage Torp.
Sluttkommentar:
Dypest sett så er dette en illustrasjon hva som har skjedd gjennom alt for mange pinse og karismatiske miljøer. Det er så mange tilsvarende historier som både jeg kjenner til, og som sikkert jeg også ikke kjenner til. Derfor la oss ta lærdom, snakke om dette og legge noen prinsipper til grunn. Vi kan ikke la en person selge leiligheten sin for å berike en Apostel som gir seg ut for å være en som «hører» fra Gud. Som evner å manipulere, lure og tilsnike 1.5 Millioner kroner.
Er Torp en apostel eller en simpel tyv? Er Torp en hyrde eller en falsk profet? Er Torp en trofast mann imot sin første kone når han velger etter kort tid å innlede et forhold og senere giftemål med sin tidligere barnepike? Du får selv ta dine avgjørelser for å mene hva Torp er. For min del så fremstår han som det maktmenneske som Edin Løvås beskriver i sin bok maktmenneske i menigheten.
Hva med deg Jan Kåre? Har du noen ganger fått 1.5 Millioner? Jeg er blitt beskyldt for så mye. Men det meste jeg har mottatt i pengegaver er noen tusen kroner, ellers så har jeg og min kone jobbet med våre hender for det vi både eier og har brukt i Guds rikes arbeid. Snakk om forskjell på oss og Torp, den kan ikke bli større!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar