tirsdag 19. desember 2017

Nr. 143: Torodd Fuglesteg lurte VG, Ansgar Braut Dagbladet og Jan Aage Torp Manglerud politiet, alle tre er blitt avslørt som kriminelle!

Nr. 143:
Torodd Fuglesteg lurte VG, Ansgar Braut Dagbladet og Jan Aage Torp Manglerud politiet, alle tre er blitt avslørt som kriminelle!

Som vanlig så svarer ikke Ansgar Braut på hva jeg skriver, at han legger ut et oppdiktet innlegg med null referanse punkter. Jeg vet om ingen Norske som har stått frem slik i de siste ti årene. Vet Ansgar Braut det? Neppe!

Ansgar Braut skriver på Søkelys som jeg også skriver i mine artikkler.

For at dette skal komme frem klart, så lar vi Ansgar Braut selv svare.
Her driver vi ikke noe renkespill som Jan Aage Torp og politiet på Manglerud gjør.
Alt skal opp og frem i lyset, og alle skal få lov å si sitt bare språkbruken er velbalansert og pen:

§  on 10/04/2016 at 10:04 said:

Jan Kåre: ditt siste innlegg er et samrøre av tvangstanker, pranoide forestillinger, antakelser og løgn.
Jeg skrev en personlig mail til Benestad, IKKE til dagbladet. Benestad har offentliggjort mailen!

Ansgar Braut skriver på Søkelys:

1.     Viggo Skjold-Hansen on 10/04/2016 at 09:44 said:
Jeg har selv hørt flere slike vitnesbyrd, og husker spesielt en mann i 50 års alderen, som gikk på talerstolen under et møte og fortalte at han hadde levd i 12 år i et homofilt samboerskap, også preget av alkoholmisbruk.
Han hadde ikke hatt det godt, la seg en kveld på kne og ropte til Herren om hjelp.
Der og da tok han i mot Jesus, ble helbredet fra homofilien og misbruket. Han er nå gift og har 3 barn, og er evig takknemlig for ay Jesus satte ham fri, og gav ham et godt liv.
Det var virkelig et sterkt og gripende vitnesbyrd!

Dette er bare vis vas, ikke dokumentert i dert hele tatt, bare oppdiktet!

Dagens latter når Ansgar Braut blir omtalt på følgende måte:

Med tillatelse Esben Esther selv, har jeg fått lov til å gjengi en mail hen mottok av en "biskop" skikkelse fra Sørlandet.
(Hedningesamfunnet).

Ja, og politiet tror på Torp og VG tror på Fuglesteg, vi trenger ikke Fleksnes eller andre som underholder oss på TV. Vi har alt her på nettet, og ikke minst at selv politiet tror på Jan Aage Torp som ikke har gjort noe annet en bedratt og lurt andre mennesker gjennom et helt liv. Men når skal han betale tilbake 1.5 Millioner til min Serbiske venn som Torp sier er nokså syk og kan ha pengene for seg selv?!

Fremgangsmåten et den samme stort sett. Slik som her med Ansgar Braut.
Nå har jeg ikke orket å sette med inn i denne saken til det fulle, men her noe fra Søkelys:

Skjeller ut kristne slik hedninger liker å gjøre
På Facebooksiden til den militante ateist-sekten pågikk debatten omkring Skjold-Hansens modige epostmelding til denne “Hen” som det kaller seg. Eder og galle spyttes ut mot kristne og det blir en tid spekulert på om Skjold-Hansen er biskop eller om han er et “troll”. I hvert fall fanebærer Skjold-Hansen synspunkter mange kristne har overfor transpersoner, synspunkter vi bør være stolt av og når Hedningesamfunnet skriker opp i protest, må vi i hvert fall kunne fastslå at vårt synspunkt må være rett. Vi trenger flere slike røster som reiser seg og protester mot den galskapen og perverse holdninger og normer skoleverket nå drukner våre barn i. Kristne bør gjøre som Skjold-Hansen, si tydelig fra hva som er rett og galt. Vi roser engasjementet og oppfordrer kristne til å ta lærdom. Hvor lenge vil vi finne oss i at mørkets krefter er det som skal påvirke våre barn og den oppvoksende slekt?
(sitat slutt).
Dagbladet hadde som sagt omtale av dette på onsdag, da de gikk fem på som referert til i artikkel Nr. 1435.
Dette er det samme mønsteret. De gir seg ut for å være seriøse – men er bare ute etter oppmerksomhet. Skriver en sak, her biter Esben Esther Pirelli Benestad, så henger Dagbladet seg på med artikkel. Og hedningsamfunnet fortsetter før noen der oppdager at hele greia er bare falskneri ut i fra bl.a. emailadressen.
Jan Aage Torp går frem på samme måten. Han hatet meg og min forkynnelse imot gjengifte. I retten så sier politet rett ut at det jeg har skrevet er ikke kriminelt, men det er mengden. At det er 99 % som er skrevet etter Jan Aage Torps fiktive anmeldelse unnlater både Jan Aage Torp og politiet å nevne. Samt dommer hopper over å spørre meg om dette som tross alt ble grunnlurt her av dommer Malin Strømberg Amble (bildet) som virket «kjøpt og betalt» da dommen ikke var gjennomført i det hele tatt da jeg ikke fikk et eneste spørsmål angående det dommen bygger på. Mengden av det jeg har skrevet. At det ligger over 10.000 hatmeldinger imot meg som jeg har svart på den Himmelske blogg. Samt hva Jan Aage Torp også har skrevet, ble ikke vektlagt da Torp rent verbalt overgår meg flere ganger som også Brynjar Meling påpekte men hans argumentasjon ble av Dommer Malin Strømberg Amble totalt oversett.
Bilde av Dommer Malin Strømberg Amble som etter min vurdering var overhode ikke oppgaven verdig i Tingretten 20. januar 2016 der Jan Aage Torp ble hørt og vektlagt på alle punkter selv om han både løy og fordreide sannheten! Torp er en mann som husker ekstremt godt hvis det er til hans fordel, men er det til hans bakdel, da husker han ingenting. Slik er han også overfor sin sønn Anders Torp.

Her fra en artikkel jeg skrev etter Jan Aage Torps fiktive anmeldelse av meg:

Nr. 903:
Jan Aage Torp kom med en politi anmeldelse av meg. Men det hele er iscenesatt det for å prøve å stoppe den himmelske blogg som er det som ligger bak det hele! Den er et skalkeskjul for at jeg ikke skal holde frem at gjengifte er synd for den troende!
Hvem er «problemet» her? Vi sier at katten er kommet ut av sekken. Ja, det passet perfekt på Torp. Og vi trenger ikke noe bilde av ham heller da han prøvde å presse meg for penger i sommer angående noen bilder som jeg fjernet med en gang om det selvfølgelig ikke var ulovlig å legge dem ut eller noen betydning.

Bilde av Torp fra Wikipedia som er åpent for alle å bruke som et illustrasjonsbilde og et situasjonsbilde.



Gud har vist meg dette suksessivt. Jeg er åpenbar treg av meg!
Alt er startet og iscenesatt av Pastor Jan Aage Torp, men å «avsløre» psykopaten det tar tid, dessverre. Men nå skjønner jeg alt så meget bedre og hvor og hva alt dreier seg om.
Her er noe av hva jeg har skrevet på Søkelys, ikke minst etter «lyset» gikk opp for meg.
Torp har kommet med falsk politi anmeldelse, se her under denne linken: http://www.regjeringen.no/templates/Underside.aspx?id=540316&epslanguage=no
Det har aldri begått noe lovbrudd av meg overfor Torp. Alt er laget og iscenesatt av Torp for å prøve å stenge bloggen min.
Torp anmeldelse er dermed falsk, da han ikke vil at det skal komme offentlig ut at han lever ikke etter skriftens lære i forhold til ekteskapet!
Resten får da være opp til juristene og domstolene å avgjøre, resten ligger i Herrens hender for min del!
Torp ser du ikke at du er fullstendig på bærtur? Det er da ikke kriminelt å hevde at treenighetslæren er ubibelsk og at du lever i hor, etter skriften?
Du har faktisk ingen sak!
Punktum.
Jeg har to saker, en mot deg der du kommer med falsk politi anmeldelse.
Og mot Ansgar Braut som kommer med trusler.
Nei og atter et nei, dere avleder alt for hva det dreier seg om. Vi har Tros- og Ytringsfrihet i Norge!
Alt det jeg har skrevet og gjort kommer langt, langt innforbi her.
Torp du sier at jeg hyller også terrorister og frifinnelse av dem, du er ikke riktig klok. Du er både dum og frekk!
Vi kan være uenige om teologiske og læremessige ting. Og mene ting om hverandre etc.
Det som Torp gjør er virkelig kvalmende og manipulerende. Han kan ikke utstå meg og mine teologiske og læremessige utleggelser. Hva gjør han?
Når han ikke kan få stengt bloggen vår, så anmelder han meg for noe som han er spesialist på selv.
Ærekrenkelse, personsjikane og diskriminering eller hets på grunn av religion og livssyn. Dette er Torp i et nøtteskall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så kommer han med politi anmeldelse, den er og forblir falsk og manipulerende!
Torp jeg ser på deg som en falsk apostel, ikke en sann en. Men greit.
Kan du nevne noe som jeg har gjort noe kriminelt overfor deg? Noe konkret, ikke synsing og mening, takk!

Torp du skriver:

Jeg er KUN opptatt av at du skal stoppes og straffes for personsjikane, mobbing, ærekrenkelser, og netthets. På dette ene området er du nemlig fremst i dette landet
Har snakket med andre, de sier at dette passer perfekt på deg, ingen som aspirer så godt til det som deg!
Torp du beskriver meg som dum, men du har da aldri hatt vel en dags arbeid enda i livet ditt?
Men uansett dette, der er da ikke kriminelt å være latt og rar som deg, eller ikke kunne hebraisk og gresk?
Det som er kriminelt her mener jeg er to forhold.
1.) Din anmeldelse av meg er falsk og derfor straffbar.
2.) Braut sin truing av meg er også straffbar.
Alt det andre, er uenigheter, men ikke kriminelt da alt dekkes av Tros- og Ytringsfriheten!
Så får vi se om juristene er enig med deg eller meg. For min del er jeg overbevist at Herren er med meg i det jeg taler, skriver og gjør og at Herren aldri har vært nær deg noen gang!
Kjell det er greit, men det er da ikke kriminelt å mene noe? Jeg mener f.eks. at Torp ikke er legalt gift etter Guds ord, men er som sambo å regne.
Det er derfor Torp hater og misliker meg og har gått til det skritte å politi anmelde meg, men da har han levert en falsk politi anmeldelse er det ganske åpenbart for alle og enhver, bortsett fra Torp da!?
Torp du gjør deg så viktig, men du er bare manipulert og forført!
Dette er begynnelsen av min anmeldelse av deg som er nå ferdig Ansgar:
Politianmeldelse av Ansgar Braut!
Paragraf 5.8 Trusler
Etter straffeloven 1902 § 227 første punktum kan den som «i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende» under sådanne omstendigheter at trusselen er egnet til å fremkalle alvorlig frykt, straffes med bot eller fengsel inntil tre år. Atferden det trues med, må kunne medføre høyere straff enn ett års hefte eller seks måneders fengsel. Medvirkning er også straffbar. Dersom det foreligger særdeles skjerpende omstendigheter kan fengsel inntil seks år idømmes, jf. § 227 annet punktum.
Ansgar Braut har skapt fremfor alt alvorlig frykt med flere uttalelser. Spesielt denne:
Jeg har store ressurser, og et meget stort kontaktnett, og jeg akter å ta dette i bruk, for å stoppe deg, en gang for alle.
Her er hva som skal skje:
1. Du skal legge ut en uforbeholden unnskyldning på bloggen din, til alle du har gjort urett og såret, og be dem om tilgivelse.
2. Denne meldingen skal ligge ute i 1 uke. Deretter skal du fjerne bloggen i sin helhet, og holde deg borte fra all aktivitet på sosiale medier.
(sitat slutt).
Det er nummeret før jeg anmelder nettstedet Søkelys for person sjikane hvis ikke disse hatefulle og krenkende uttalelser blir fjernet.
Tror jeg kommer til å gjøre det, da blir det fire anmeldelser jeg kommer med!
1.) Torp for falsk anmeldelse.
2.) En til for falsk anmeldelse som kom i dag.
3.) Ansgar Braut for truende adferd med strafferamme opptil 6 år som er selvfølgelig den virkelige ille.
4.) Nettstedet Søkelys for personsjikane!
Så får vi ser hva det blir ut av det hele når juristene ser på det!
Torp er farlig mann. For den som kommer i kontakt med han og stoler på han. Les om maktmenneske hos Edin Løvås og Torp passer perfekt inn. Dette er selvfølgelig min vurdering ikke en sakkyndig. Etter min mening er Torp et maktmenneske. En horkarl. En falsk profet og psykopat. Han er farlig for en åndelig søkende menneske og som en offentlig person trengs og skal han bli advart i mot.
Rune det sa jeg fra dag en, men Torp er slik jeg ser det et sykt maktmenneske som bryr seg døyten i andre menneske…. Og Guds ord.
Men når han lot snøballen rulle…….. så orker ikke jeg at en slik tillitsperson og som skal inneha et «tilsynsembete» i Guds menighet fritt få herje på.
Søkelys er ikke noe kristent nettsted som Randi Ingwersen sa!
Vil bare opplyse av det lille som jeg vet så klarte han å loppe en fattig ungkar for 1.5 Mill som var selvfølgelig åndelig på søkning mot Gud. Da han gikk ut av sekten til Torp og sendte 25.000 kr feil måtte han true med forliksrådet for å få pengene tilbake.
Og hva vi har fått inn av penger til Smyrna menigheten har det vært minimalt. Hvorfor skal jeg lage noe stort ut av noe som ikke er noe? Alt med nettstedet Søkelys og debattantene her er å fabrikkere løgner.
Nå er det at jeg ikke kan jobben min, ne, jeg skal anmelde nettstedet søkelys også for ærekrenkelse, sjikane og direkte mobbing som ikke minst Torodd Fuglesteg holder på med!
Han som loppa og som har stelt alt dette virvaret i stand er Jan Aage Torp, det han som jeg håper og tror Politiet vil holde ansvarlig for alt dette rote og dypest sett ukristelige opptreden som følger i fotsporet av denne mannen. Vi leste for noe år siden at hele familien reiste seg imot ham i A Magasinet, tror helt at Torp er verre nå en han var da»
Han som loppa og som har stelt alt dette virvaret i stand er Jan Aage Torp, det han som jeg håper og tror Politiet vil holde ansvarlig for alt dette rote og dypest sett ukristelige opptreden som følger i fotsporet av denne mannen. Vi leste for noe år siden at hele familien reiste seg imot ham i A Magasinet, tror helst at Torp er verre nå en han var da?!
Problemet til alt dette her, og som dypest sett «lurer» andre inn i «fella» er han som startet det hele!
Kona mi så det fra dag en, jeg skjønner det litt ett litt, det er Jan Aage Torp som er «skurken» her, de andre som følger ham som Kjell Andersen, Torodd Fuglesteg, Ansgar Braut og andre er egentlig bare «småskurker». Å møte en psykopat er aldri lett!
Og når vedkommende er en tillitsperson som er både Apostel, Pastor og gjengiftet, da gjør saken seg alltid vanskeligere!
Men løgneren og løgnen er nå blitt avslørt, det er gått hull på bullen og jeg vet hva som er hva, da er alt så mye lettere!
Karl Oscar etter jeg skjønte hvem og hva og hvordan alt forholder seg.
At Jan Aage Torp som den psykopaten og maktmenneske som lever i et forhold med sin tidligere barnepike, så skjønner jeg hvem som står bak det hele komplottet imot meg. Satan eller Jan Aage? Satan bruker de som er åpne for ham, og hvem dette her er ganske så åpenbart!
Ha en god dag, for det har jeg, nå. Og jeg sover aldeles utmerket!
En eller anen, er det sladder å påpek at en Apostel ikke lever og lærer rett?
Du er helt på jordet dom dessverre de fleste andre her på Søkelys.
Fikk denne mailen fra Randi Ingwersen i dag, den forteller sitt:
Jo, det var en stygg trussel du fikk ! og det skal man ta på alvor. At “Braut” benekter dette blir jo veldig dumt, men igjen, dette er ikke kristne mennesker. Nekter å tro at de er det. Hele Søkelys bloggen skulle vært tatt tak i av politiet den også.
Men nå har vi jo endel beviser allerede. Trusselen fra “Braut ” er nok en av de mest alvorlige ! samt Torp når han og co presset deg for penger. Det har du jo også bevis for.
Ikke gi deg, Jan Kåre! Dette er ikke deg, men flere på Søkelys som umulig kan være kristne. Jeg vet jo flere kjente predikanter som har innrømmet at de lager anonyme kommentarer ovs. for å ” fyre”opp…..i div. diskusjoner.
Men det du har oppleve er ikke bare en diskusjon….søkelys kan ikke diskutere, det har dem bevist flere ganger….
Skrive måten til de fleste der inne forteller oss at dette ikke er kristne mennesker og er det det så tør jeg ikke tenke på at de tør holde på sånn.
Sluttkommentar:

Å slippe katta ut av sekken
Dette uttrykket er tidligst kjent fra «London Magazine» i 1760: «To let the cat out of the bag».
Dette er et alminnelig brukt uttrykk på engelsk og kan oversettes til norsk med «røpe en hemmelighet».
Opprinnelsen til uttrykket skal være en spøk blant bønder når de skulle begi seg til et marked: De stappet en katt ned i en sekk og solgte den som en smågris dersom kjøperen ikke forlangte å få se innholdet i sekken før han kjøpe den.
Hvem er da denne «katten» her? Ganske så åpenbart; Pastor Jan Aage Torp.
Relaterte linker:
http://blog.janchristensen.net/2014/10/nr-902-har-jan-aage-torp-sine_19.html
http://blog.janchristensen.net/2014/10/nr-900-jan-aage-torp-haper-jeg-er.html



lørdag 9. april 2016

Nr. 1435: Ansgar Braut, eller nå som en skikkelse fra TV med navnet Viggo Skjold-Hansen har nå grunnlurt Esben Esther Pirelli Benestad og Dagbladet!

Nr. 1435:
Ansgar Braut, eller nå som en skikkelse fra TV med navnet Viggo Skjold-Hansen har nå grunnlurt Esben Esther Pirelli Benestad og Dagbladet!
Bilde av politiet på Manglerud som beskyter Ansgar Braut imot alt og alle!

Fra v. førstebetjent Monica Lillebakken, politibetjentene Stian Barmo og Lena Fjalestad og politiadvokat Oda Karterud.
 

Avisen Dagbladet og Esben Esther Pirelli Benestad er blitt lurt av Ansgar Braut. 

Her er mail adressen: biskopen@hotmail.no
Men det er klart at denne Ansgar Braut elsker dette spillet.
Noe som også hans kompanjong og makker Torodd Fuglesteg lurte VG på samme måten og ble førstesidestoff, se bilde.


Disse to driver den falske Smyrna bloggen i sammen for å hetse meg, min familie og alle som står med meg.

https://smyrnamenighet.wordpress.com/
Her er mailen som Ansgar Braut sendte og som de bet på:
"Hei,
 Jeg ble så opprørt av å lese saken der du holdt foredrag for barn på en skole, og ikke minst dine uttalelser til Dagbladet
 i etterkant, at jeg må skrive til deg.
 Det er mildt sagt oppsiktsvekkende, meget klanderverdig og meget beklagelig at du slapp til foran skolebarn. Skolebarn skal
 ingenlunde eksponeres for slike ting.
 Dersom jeg var forelder til et av disse barna ville jeg politianmeldt både deg og skolens ledelse!
 Du hevder at årsaken til kritikken er at dette fant sted i "bibelbeltet". Vel, nå forholder deg seg faktisk sånn at det store flertallet
 av den norske befolkning mener at det du står for er ikke bare unormalt men også sykelig. Og der er jeg helt enig.
 Gud har skapt oss med et kjønn, og slik er det ment at vi skal være.
 Det er ikke ment at vi skal være "homofile" og det er slett ikke ment at vi skal ha to kjønn, eller bytte kjønn! Du fremstiller
 alt det unormale og psykelige som normalt, og dermed er du en trussel for den oppvoksende generasjon.
 Etter min, og store deler av den norske befolknings oppfatning er du en meget psyk person, og det er intet mindre enn en
 skandale at du er ansatt på et offentlig universitet.
 At du får mediaoppmerksomhet er ikke så ille, for der blir du i all hovedsak fremstilt som en riksklovn.
 Jeg ber Jesus om å vise deg veien, sannheten og livet, og at du må vende om og ta i mot Ham som din Frelser og Mester.
Med hilsen
 Viggo Skjold-Hansen"
Esben Esther Pirelli Benestad driver med svært viktig opplysningsarbeid. Det er derfor svært trist at hen blir oppsøkt av slike hatefulle mennesker. Viggo Skjold-Hansen har lagd igjen en mindre hyggelig e-mail.
Er det noen Hedninger som har lyst til å fortelle "biskopen" hvorfor det han sier er feil, og ikke minst hvorfor det er forkastelig? Han bruker jo religion for å undertrykke en viktig røst.
Kan jo begynne forsiktig selv, han påstår at flertallet av Norges befolkning mener at hen er psyk. Utifra at han mener at flertallet av Norges befolkning er kristne. Selv om nyere undersøkelser påpeker at flertallet av Norges befolkning er ateister. Ikke bare det, men flertallet av kirkens medlemmer er også ateister. Samt at Kirke og Stat ble skilt 21. Mai 2012.
Viggo Skjold-Hansen sin mail.
Sluttkommentar:
Det er klart at Ansgar Braut hater meg som avslører han, Torodd Fuglesteg, Jan Aage Torp og Kjell Andersen som virker som en firerbande der alle de fire hver for seg spiller sin rolle.
Jan Aage Torp setter «dagsorden».
Kjell Andersen på Søkelys tar det videre.
Torodd Fuglesteg og Ansgar Braut harselerer og debatterer dette slik at det kommer ut til folket.
Legg merke til at det er ingen andre enn disse tre som støtter Jan Aage Torp. Når Torp har holdt på å lagt ut på bloggen sin imot sin egen sønn Anders, er det ikke en eneste en som har forsvart ham. Bortsett fra Kjell Andersen som har forsvart ham til de grader på sitt eget nettsted Søkelys.
Her er noen kommentarer fra bl.a. hedningsamfunnet som heldigvis har skjønt dette:
Jon Wikne
Bare en ting som slo meg da jeg først la merke til e-postadressen biskopen@hotmail.no: Er vi sikre på at dette ikke er ren trolling?

Øyvind Hansen Jon Wikne Tenkte akkurat det samme! Det blir litt det samme som om kongen hadde oppgitt sin e-postadresse som kongen@ yahoo.no. Lite seriøst. Og like lite sannsynlig. Jeg regner med at biskoper, og konger, har litt mer offisielle, og seriøse, e-postadresser...
Martin Steinsland
Martin Steinsland Tenker det samme som Jon Wikne når jeg ser denne mail adressen. Er det en biskop som heter dette?
Rune Foshaug
Rune Foshaug Den eneste referansen jeg finner til det navnet på google er en karakter i den danske TV-serien Matador som gikk fra 1978-1982.

Ansgar Braut har mange alias, han og Torodd Fuglesteg elsker dette med å operer som «kristne» eller religiøse nettroll! Og de har nok en god fremtid foran seg da de er beskyttet selv av politiet her i Oslo på Manglerud.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar